Autode müügi ja finantseerimise kasvuks andis suurima panuse ettevõtlusega seotud tarbesõidukite müügi ja liisingu kasv. Ühe põhjusena näeme selle kasvu taga liisingufirmade ja automüüjate koostöös tehtud soodsaid liisingupakkumisi, mis võimaldasid nii ettevõtjatel kui eratarbijatel hoida liisingfinantseerimise kuludelt eelmise aastaga võrreldes raha kokku.

Teise põhjusena on ettevõtjate poolselt näha aktiivsemat sõidukite vahetust, kuna vanemad sõidukid kipuvad lagunema ja nõuavad ebamõistlikke ülalpidamiskulusid.

Tunda annavad ka kommertssõidukite madalad ostumahud aastatel 2009-2010. Lisaks on eraisikud madala liisingfinantseerimise krediidi kogukulukuse keskkonnas asunud üha enam autosid välja vahetama ning suund on võetud meie kliimasse sobivatele praktilistele ja ökonoomsetele autodele.

Täheldada on ka mõningast huvi kasvu elektriautode osas, mille olulise põhjusena võib näha lähitulevikus valmivat üle-Eestilist kiirlaadimisvõrku. Siiski jäävad elektriautode müügi ja finantseerimise mahud koguturu mõistes lähiajal marginaalseks.

Nordea Liising väljastas oktoobrikuus uusi liisingkrediite kogumahus 19 miljonit eurot, millest uued ja kasutatud sõiduautod ning kaubikud moodustasid 10,2 miljonit eurot . Võime öelda, et finantseerime 2012. aastal sõiduautode ja kaubikute segmenti suuremas mahus kui aastatel 2007-2008. Nordea Liisingu turuosa autoliisingu finantseerimise segmendis on läbi aastate kasvanud ja on täna 30%.

2012. aasta kokkuvõtteks ootame Eesti liisinguturu uusmüügi kasvutempo aeglustumist 30-40%-lt esimesel poolaastal 10-15%-le aasta viimases kvartalis. Aasta kokkuvõttes näeme liisingturu kogumahuks 900-930 miljonit eurot, mis teeb aastaseks turu juurdekasvuks 21-25%.