Kui Euroopa ja USA kaupmehed kurtsid eelnevatel nädalatel madalat ostuhuvi ja lootsid jõulumüügi hoogustumist vahetult enne pühi, siis küsitletud Eesti kaupmehed on enamuses oma müügitulemustega rahul. Paljuski on siin kaasa aidanud ka uuenenud müügitrikid ja kliendikampaaniad – seda eriti kaubamajade puhul.

Stockmanni juhi Maisa Romanaineni sõnul ületab detsembri müük selgelt eelmise aasta sama aja taset, põhjuseks ostjate panustamine margitoodetele ning püsiklientidele suunatud jõulusoodustused, muu hulgas järelmaksuvõimalus. Ta lisas, et hästi on läinud moekauba, jõulukorvide, delikatesstoidukaupade, kosmeetika, arvutimängude ja koduelektroonika müük: “Võrreldes eelmise aastaga on kahekordistunud Stockmanni kinkekaartide müük.”

Tallinna Kaubamaja kontserni juht Raul Puusepp lausus, et detsembri müük kaubamajades on läinud paremini kui eelmisel aastal. Ta lisas, et positiivselt mõjus tavapärasest erinev muinasjutu-teemaline jõulukampaania. Samuti on Kaubamaja pakkunud ostjatele valmis kingi-ideid ja teinud oma kliendibaasi põhjal suunatud pakkumisi.

“Üheks populaarsemaks kingiostukohaks on Ilumaailm,” tõdes Puusepp, viidates olme- ja eksklusiivkosmeetika ostmisele. Ta lisas, et mehed ostavad kingituseks kalleid sukki, samuti on nõutud moe- ja hõbeehted. Meestekaubast on müügihitiks lipsud ja lipsunagid, ostetakse ka meeste eksklusiivpesu ja siidsokke. Lisaks on Puusepa sõnul populaarseteks kingitusteks raamatud ja kodumaine muusika ning filmid.

“Jõulumüük on hetkel oodatust parem, Euroopa kaupmeeste arvamust ei jaga,” ütles Citymarketi juht Riho Maurer. Ta märkis, et müük on kasvanud eelkõige tööstuskauba osas, palju ostetakse kingiks mänguasju. Maureri sõnul müüakse praegu toidukaupadest enim puuvilju ja kulinaariatooteid. “Isiklik arvamus on see, et Citymarketi kliendid on 2003 aastal jõukamad ja kulutavad jõuludeks rohkem raha, kui seda tehti aastal 2002.”