Viimaste aastate katsetused näitavad, et tehnoloogiliselt võiks isesõitvad autod juba käiku lasta. Mitut sellist projekti rahastab nii USA kaitseministeerium, Euroopa Liit kui ka maailma üks rikkamaid ettevõtteid Google. Loomulikult tegelevad vastava tehnoloogia arendamisega ka enamik suuremaid autotootjaid.

Näiteks Google’i isesõitvate autodega on testide käigus läbitud juba üle 225 000 kilomeetri, peamiselt Californias. Pikki vahemaid läbiti Vaikse ookeani rannikut kulgeval käänulisel maanteel, korduvalt ületati Golden Gate’i silda ja sõideti Hollywood Boulevard’i puiesteel.

Google’i hinnangul vähendaks sellise tehnoloogia kasutuselevõtt liiklussurmade arvu ligi poole võrra, samuti tõuseks autojuhtide tootlikkus. Näiteks ameeriklased sõidavad töö ja kodu vahet keskmiselt 52 minutit, mida saaks kasulikult kasutada rooli taga arvutiga tööd tehes või siis enda lõõgastamiseks lehte lugedes ja kohvi juues.

Veidi lihtsakoelisema lahenduse kallal töötavad Euroopa teadlased. Nelja riigi – Suurbritannia, Hispaania, Saksamaa ja Rootsi – ettevõtted (teiste hulgas Volvo) arendavad projekti, kus professionaalse autojuhi poolt juhitava veoauto või bussi taga sõidavad tihedas kolonnis automaatse juhtimisega kuni seitse sõidukit. Seejuures peab tööd tegema ainult kolonni vedava auto juht, ülejäänud võivad rahulikult rooli taga raamatut lugeda või niisama puhata.

Loe täispikka artiklit ja teisi lugusid veebruari Ärilehest. Ärilehe tellimine: 680 4444, klienditugi@epl.ee

Ärileht on müügil ka paremini varustatud lehemüügikohtades. Eesti Päevalehe äripaketi ja tööpäevapaketi tellijad saavad Ärilehe automaatselt.