"Kui me varem oleme eraldanud 8,3 miljonit eurot, siis täna otsustas valitsus eraldada 16,6 miljonit eurot ja fikseeris lähtuvalt ettevõtte taotlusest laenu määras kuni 37 miljonit eurot kokku," rääkis Parts.

"See on laen, laen tuleb tagasi maksta," kinnitas Parts, kelle sõnul on laen kapitaliseerimise viisina praegu parem kui suurendada põhikapitali. Raha kantakse üle vastavalt laenulepingule kohe.

Laen tuleb tagasi maksta kuue kuu jooksul 20. juuniks. Pärast seda, kui ettevõte on esitanud restruktureerimise kava, laenu andmise tähtaeg pikeneb, selgitas Parts.

Parts lisas, et kui varasema laenuga sooviti tagada ettevõtte likviidsus, siis nüüd on ettevõte restruktureerimisel.

Saneerimine on Partsi sõnul olnud valitsuse esimene eelistus. "Kui me vaatame kõiki tegureid kokku, siis loogiline on, et olemasoleva ettevõtte restruktureerimine on praktilisem, kui hakata looma uut ettevõtet," kõneles ta.

Lennundusettevõtte omamine on Eestile praktiline tarvidus, mitte luksus, ütles Parts. "Kui me lõikame ära endal ühendused, siis me lõikame ära enda arengud," lausus ta. "Me oleme osa Euroopa ühtsest turust ja 100-protsendilisi garantiisid ei saa mitte keegi anda."

Kas saneerimine õnnestub või mitte, sõltub ministri sõnul Estonian Airist endast. "Me ei teeks praegu mingeid samme, kui me ei näeks ettevõtte juhatuse erinevaid plaane," sõnas Parts, kelle sõnul tuleb anda ettevõttele võimalus teenida ka kasumit.

Väikseks töövõiduks nimetas Parts seda, et Estonian Air on saavutanud kokkuleppeid erinevate võlausaldajatega, mis on kindlasti positiivsed uudised, millega paar-kolm kuud tagasi ei arvestatud.

Partsi sõnul on tänase laenu puhul tegemist on päästmisabi laiendamise plaaniga, millest informeeritakse ja Euroopa Komisjoni. Komisjonile esitatav info on tema sõnul aga laiem kui restruktureerimise kava. Info esitamiseks on tema sõnul aega, kõik tahetakse teha põhjalikult, et tõsta tõenäosust, et komisjon aktsepteerib restruktureerimist.

"Tänase otsusega anname piisava kindluse, et valitsuse soov Estonian Air restruktureerida on kindel," sõnas Parts.

Euroopa Komisjoni riigiabi reeglid näevad ette päästeabi andmist. "Oleme analüüsinud Euroopa praktikat ja ühtegi kaasust ei saa üks-ühele üle kanda," rääkis Parts. "Põhikriteerium on, et ettevõte oleks pikaajaliselt finantssuutlik."

Parts lisas, et väga oluline on ka reisijate usaldus ning tema ise kasutab võimalusel alati Estonian Airi teenuseid.