Võlgnikelt nõudis firma tagasi üle kuue miljoni euro.

„Teenustasu kasv tuli sisemise efektiivsuse tõusu ja õigusteenuste käibe kasvu arvelt – tegime rohkem ja paremini tööd,“ ütles Julianus Inkasso OÜ juhatuse esimees Ülar Maapalu ettevõtte teates.

„Käibe kasvu taga on ka suurenenud kliendibaas. Kõigist Eesti võlanõuetest, mis jõuab täitemenetluseni, käib meie käest täna läbi umbes veerand. Lisaks suurklientidele on taas hakanud inkassoteenust sisse ostma üksiknõuetega kliendid, kes otsivad usaldusväärset partnerit oma raha tagasisaamiseks.“

Maapalu sõnul on eraldi vaadates klientide krediidikahjusus võrreldes majanduskriisi algusaastatega vähenenud.

„Alanud aastale vaatame lootusrikkalt ning keskendume turuosa kasvatamisele,” märkis Maapalu.

„Tööga hõivatute arv on Eestis kahe aastaga kasvanud peaaegu 75 000 inimese võrra, mistõttu võib eeldada, et rohkem tööd tähendab ka võlgnikele rahaliselt paremat seisu ning inimesed saavad oma töötuse tõttu tekkinud vanu võlgnevusi likvideerima hakata. Kuid igas meepütis leidub ka oma tõrvatilk - väga paljud majanduslikult aktiivsed inimesed on tekitanud endale suures koguses täitmata kohustusi ning paljud suudavad ka oma rahade liikumist nii korraldada, et täiturid nende rahani ei ulatu. Selline olukord riivab tugevalt õigussüsteemi usaldusväärsust ning sunnib võlausaldajad otsima alternatiivseid võimalusi täitemenetlusele.“

Kokku anti Julianusele möödunud aastal menetleda 38 597 uut nõuet, neist 6399 olid juriidiliste ja 32 198 eraisikute vastu. Eraisikutest omakorda 63% olid mehed ja 37% naised.

Tänaseks on Julianuse Inkassol koos oma sõsarettevõtte Julianuse Õigusbürooga pooleli kohtutes 2475 maksekäsumenetlust ning 3071 hagi- ja pankrotimenetlust, täitemenetluses on 32855 nõuet.