Eesmärgiks on 2001. aastal sõlmitud raudtee erastamislepingu lõpetamine.

Majandusminister Edgar Savisaare sõnul peetakse läbirääkimisi iga päev, kuni kokkulepe on saavutatud. Kõneluste aluseks on valitsuse eelmise nädala otsus erastamisleping lõpetada ja BRS-i esindaja Suprema poolt tehtud pakkumine. Savisaar ütles, et erastamislepingu lõpetamine on Eestis pretsedent, ent avaldas lootust, et see on võimalik. Kõnelustega tahetakse lõpule jõuda oktoobri esimesel poolel. Raha BRS-ile lepingu lõpetamise kompensatsiooni maksmiseks tuleb Savisaare sõnul lisaeelarvest.

Majandusministeeriumist anti eile mõista, et lepingu lõpetamine on sisuliselt vormistamise küsimus – kuidas lõpetada keerukad kohtuvaidlused osaliste vahel kõige puhtamalt, et tülid edasi ei kestaks.

BRS-i esindaja Jüri Käo ütles, et kui riik on valmis BRS-i tingimustel kokku leppima, on viimane huvitatud asjade kiirest arengust.

Vanad BRS-i kosilased – Deutsche Bahn ja Prominvestors – on Käo kinnitusel endiselt silmapiiril. Savisaar aga väitis, et kõneluste ajaks riigiga on BRS võtnud kohustuse teiste huvilistega mitte läbirääkimisi pidada.  

Pool aastat tagasi pidasid pooled läbirääkimisi, kus BRS küsis 2,6 miljardit krooni osaluse eest Eesti Raudtees, riik pidas aga mõistlikuks hinnataset 2,1–2,2 miljardit. Valitsus otsustas eelmisel nädalal erastamislepingu lõpetada.