Kadastiku väitel kaotas Päevaleht SLÕhtulehe ilmumahakkamisega ja Postimehe vabalehe tõttu turuosa oma põhiturul Tallinnas. Samuti suurendas Päevalehe kahjumit hinna allalaskmine üksikmüügis.

Eestis pole praeguse reklaamituru mahu juures kohta kolmele suurele päevalehele, ütles Kadastik. Ta lisas, et senise tulu ja 2001. aasta reklaamimahtude prognooside alusel pole mingit majanduslikku põhjendust anda välja kolme suurt päevalehte.

Kadastiku hinnangul on sellega kõige kehvemas seisus Päevaleht, mis kaotas möödunud aastal nii reklaami kui lugejate turuosa.

Möödunud aasta suurim probleem oli liiga väike reklaamikäive ja liiga kõrged palgakulud, põhjendas möödunud aasta suurt kahjumit AS Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu.

Samuti müüs Päevaleht lehe tellimusi alla tootmise omahinna (st odavamalt kui trüki ja kojukandekulu).

Praegu on Sinisalu väitel seis oluliselt muutunud. Reklaamikäive kasvab võimsalt. Nii jaanuari kui veebruari reklaamikäive on tänavu Päevalehe ajaloo rekordilised.

Suurima turuosa on hõivanud Eesti ajaleheturul SLÕhtuleht ja Postimees, mille trükiarv küünib 70 000ni. Päevalehe trükiarv ületab pisut 40 000.