Kadrioru lossi ballikorraldaja lendas Swissotelist tänavale

 (4)
Kadrioru lossi ballikorraldaja lendas Swissotelist tänavale
Viie tärniga Swissotel Tallinn läks kliendiga tülli ,mida nii kõrge teenindustasemega asutuse kohta erakorraliselt kutsuti lahendama politsei. Arno Mikkor

Swissotel viskas erikohtlemist nõudnud Vene turismiärimehe turvameeste osalusel välja.

Venemaa turismifirma DEKO president Vladimir Dervenjev saabus 2. jaanuari lõuna paiku Swissotel Tallinnasse, kus ta oli läbi turismioperaatorfirma ettemaksuga broneerinud numbritoa oma perele.

Politsei kutsumisega tipnenud tüli sai alguse, kui mees soovis mitte tasuda Swissotelile tavapärast deposiiti krediitkaardi või sularahaga. Dervenjev avaldas soovi, et hotell blokeeriks kõik teenused, mis võivad tema poolt juba tasutud arvet suuremaks muuta.

Ta põhjendas hotellile oma nõudmist väitega, et on hotellis varem peatunud ja on turismifirma president, kes on hotelli kliente toonud.

„Swissotellis pole seda küll juhtunud, kuid on juhtumeid, kus hotell esitab hiljem eksituse tõttu kliendile põhjendamatu arve, mida on tagantjärele väga tülikas ära klaarida,“ selgitas Dervenjev Päevalehele. „Sellepärast eelistan kõikide teenuste eest maksta otsekohe ja soovitan seda ka oma klientidele."

Kuid hotelli administraator teatas, et ilma deposiidita ärimeest sisse ei lasta. Dervenjev ei saanud õigust ka kohale kutsutud ülemuselt, kes kinnitas administraatori nõudmise seaduslikkust.

Dervenjevi ja viietärnihotelli personali suhe kuumenes lühikese ajaga keemispunktini, administraator kutsus appi turvatöötajad.

Dervenjevi selgitusel läks olukord kontrolli alt välja ja administraator olevat lubanud ta turvameestega välja visata siis, kui mees teatas, et soovib hotellist lahkuda ja nõudis ettemaksu vautšerile kirjalikku märget, et hotell keeldub teda teenindamast. „See oli vajalik, et saada vautšeri müünud firmalt juba tasutud ettemaksu tagasi,“ põhjendas Dervenjev Päevalehele.

Swissotelli turundusdirektor Clive Ellul Hawthorn selgitas, et Dervenjevi sooviti juhatada lobist mujale tüli klaarima, sest olukord oli muutunud teiste külastajate jaoks piinlikuks ja häirivaks.

Dervenjevi väitis, et turvamehed ähvardasid teda jõuga, mille peale ärritunud klient helistas politseisse. „Turvatöötajad tahtsid mind keldrisse viia. Kuna politseist soovitati, et jääksin kohale, kus ma olen, hakkasin vastu,“ rääkis Dervenjev.

Delfile, Postimehele ja portaalile Baltija saadetud kirjas selgitas ärimees oma võitlusvalmidust. „Mul on piisavalt jõudu, olen 187 sentimeetrit pikk, kaalun 98 kilogrammi ja oman piisavalt kogemusi võitluskunstides, mistõttu, vastamata jämedusele, vabastasin oma käed lihtsalt turvameeste oskamatutest kätest ja helistasin veelkord politseisse,“ kirjutas Dervenjev.

Kohalesaabunud politseipatrull ei tuvastanud tüli osaliste vahel rüselust, samuti ei soovinud keegi osalistest politseile avaldust teha. Dervenjev lahkus politsei pilgu all hotellist.

„Olukord, kui politsei peab sõitma lahendama viietärnihotelli ja kliendi vahelisi suhteid on väga erandlik,“ ütles Põhja Prefektuuri pressiesindaja Aleksandra Solntseva.

Eesti Hotellide ja Restoranide Liit peab Swissoteli jäika deposiidinõuet arusaamatuks.
„Kui klient on numbritoa kasutamise eest juba ette maksnud, siis pole deposiidi nõudmine vajalik,“ ütles liidu tegevjuht Sigre Luts. „Viie tärni hotellis on palju tasulisi lisateenuseid, mis kantakse kliendi toa arvele. Kuid kohustada klienti, kes nendest teenustest loobub, sellegi poolest deposiiti tasuma – siin on tegemist arusaamatuse ja liigse jäikusega."

Deposiidi nõudmine külastajalt on rahvusvahelistes hotellides rutiin, raha tagastatakse kohe pärast arvete tasumist. Deposiidi nõudmine erineb hotellides, sest ühtset regulatsiooni pole kehtestatud.

Dervenjevi kinnitusel on Swissotelis talle varem korduvalt deposiidist ja lisateenustest loobumisega vastu tulnud. Hotell omakorda väidab, et pretensioonikas klient on varem deposiidipoliitikaga nõustunud.

Swissotell vabandas Dervenjevi ees ja kompenseeris talle kasutamata teenuste eest tasutud summa, ütles Clive Ellul Hawthorn.

„Hotelli manager saatis mulle mitteametliku vabanduse, mis polnud isegi firma plangil, milles samal ajal õigustab oma töötajaid. Ma pole saanud ei rahuldavat ametlikku vabandust ega ka tasutud raha tagasi, mis võib läbi agentuuri laekuda alles kuu aja pärast,“ väitis Dervenjev.

Dervenjev sai Eestis tuntuks, kui ta korraldas Puškini Rahvusvahelise Heategevusfondi juhina 2003. aastal Kadrioru lossis 120-le valitud külalisele Puškini balli. Kuulsa luuletaja sugulastest osalesid Ameerikas elav Kenneth A. Pushkin ja Nicolaus von Rintelen, ning mitmed vene kõrgkultuuri esindajad Moskvast.

Dervenjevi sõnul kavandab ta tänavu järjekordse Puskini balli korraldamist Tallinnas.

Swissotel Tallinna turundusdirektori Clive Ellul Hawthorn ametlik selgitus juhtunust:

"Swissotel Tallinna juhtkond kahetseb sügavalt 2. jaanuaril härra Vladimir Dervenjeviga toimunud vahejuhtumit. Olukord hotelli lobis läks kontrolli alt välja, mistõttu oli vajalik ametivõimude sekkumine. Härra Dervenjev on Swissotel Tallinnas varem peatunud ja nendel kordadel tunnustanud krediitkaardi esitamise nõuet. Pole esitatud ühtegi selgitust ega samuti taotlust, miks külaline ei soovinud hotelli krediidipoliitikat seekord tunnustada. Härra Dervenevile sai korvatud tema poolt kasutamata ööbimine ja hotelli juhtkond esitas omad vabandused."