"Hetke turg tingib selle, et hind müüb. Inimesed soovivad teha ratsionaalseid otsuseid ning impulssoste jääb üha vähemaks," rääkis Laur.

"Mõni aeg tagasi oli rõivaäris olukord etteaimatavam - kindlatel aegadel saabus uus hooajakaup ning paar korda aastas toimusid allahindlused. Praeguses majandussituatsioonis toimuvad allahindlused olenemata ajast."

Kuna hind on ostjale väga oluline, siis pööravad kaupmehed Lauri sõnul sellele enim tähelepanu.

"Targad kaupmehed mõtlevad kindlasti kaugemale kui ainult hetkeseisule - riiete hinnad on alla lastud, kuid pole lisasilti -20%. Seeläbi kindlustatakse tulevikus, et inimesed ostavad ka siis tavahinnaga esemeid."

Keskuse kampaaniate eesmärk on Lauri sõnul tekitada teatud perioodil suurem käive ning kasvatada ostude arvu. Mida nutikamalt kaupmees oma kaupa sel ajal müüb, seda parem on tulemus.

"Hetke hooaja kaup vastab inimeste reaalsetele vajadustele, on ju selgelt ratsionaalne otsus osta näiteks kevadel kevadjakk 20 protsenti odavamalt kui täishinnaga kevadjakk," rääkis Laur.

"Need ajad on möödas, kus allahindlused tähendasid ainult ühte XL suurusega, nööpideta mantlit. Kui inimesel on valida kaupluste vahel, kus on põhimõtteliselt sarnane kaup, siis ta suure tõenäosusega teeb oma otsuse soodsama poe kasuks. Konkurents on praegu tugev, sest vaja on võidelda iga rahakoti eest."

Kuna paljud kauplused lasevad hinnad alla juba enne, kui nn õige allahindluste aeg peaks tulema, venitab see allahindluste perioodi pikemaks. "Näiteks oli selle aasta talvel esmakordne situatsioon, kus kaupmehed alustasid allahindlusi juba enne jõule. Jõulud on ju aga teadupärast periood, kus inimesed kulutavad kõige rohkem," ütles Laur.

"Mulle tundub, et hetkel on olukord rahulikumaks muutunud. Kuid allahindlused tulevad ka suvel head. Seda soosib samuti hea kaubavalik, enam ei tehta nii palju impulssoste, mistõttu on tooteid ja valikut rohkem. See on ju tarbijale igati kasulik ning ratsionaalne."