"Kõige suurem probleem on tööjõumaksudega, mille soodustused siin ümberkaudsetes riikides tõepoolset kehtivad ja praegusel ajal on Eesti lavaomanikud selles vaeslapse osas," ütles AS Amisco juhatuse liige Allan Noor ERR-ile.

Laevaoperaator Amisco opereerib viit suurt kaubalaeva, kuid neist ükski ei kuulu Eesti lipu alla, ent lisaks laevadele lahkuvad odavate maksude tõttu Eestist ka meremehed. Meremeeste ametiühingu juhi, Jüri Lemberi hinnangul töötab ligi kaks kolmandikku meremeestest praegu välismaal.

"Minimaalselt 3000 töötab täna väljaspool Eesti piire võõraste lippude ja laevaomanike juures ning on suures osas maksuresidendid teistes riikides," ütles Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember.

Majandusminister Juhan Partsi sõnul poleks aga madalamad maksud mingiks võluvitsaks, mis kaubalaevad siia tagasi tooks.

Kui 2003. aastal sõitis Eesti lipu all 17 suuurt kaubalaeva, siis praeguseks on see näitaja kahanenud vaid viieni. Samas laevad ja laevandus ei ole iseenesest kuhugi kadunud - jätkuvalt opereeritakse Eestis umbes 60 laevaga, kuid need on registreeritud teiste riikide registrites.