Kaljurand rääkis, et kaubavedude maht on võrreldes nn hiilgeaegadega, aastatel 2006-2007, vähenenud orienteeruvalt 15-20%.

"Mitte küll märkimisväärselt, aga rohkem on vähenenud vedu raudteetsisternides, sest peaaegu kolmandik sellest kaubast jõuab meieni meritsi, ehk meie hea geograafiline asend ja suurepärased süvised sadamates võimaldavad meil vastu võtta suuri tankerlaevu, mis omakorda loob eelduse n-ö väikeste laevadega kauba kogunemiseks meie terminalidesse ja sealt juba suurte laevadega väljaveoks. Tsisternid on vähenenud rohkem, aga mahud ise ei ole nii märkimisväärselt vähenenud," rääkis Kaljurand ERRi uuditeportaali vahendusel.

Eesti kaubamahtudele on mõju avaldanud ka Ust-Luga sadama avamine Venemaal, kuid Kaljurand tuletas meelde, et ka Eestis avati Sillamäe sadam.

"Oleme kogu aeg jälginud neid investeeringuid ja oleme oma atra ka selle järgi seadnud. Teades, et vedellasti mahud võivad teoreetiliselt väheneda, siis püüame teha kõik selleks, et see vähenemine oleks võimalikult minimaalne," kinnitas ta.