Ärileht küsis neljapäeval Kaljurannalt, kas Tallinna Sadam ei karda, et parvlaevade ehitamiseks sõlmitud lepingud võivad ühel hetkel tühiseks osutuda. Kaljurand kostis, et seda hirmu ei ole.
„Elus tuleb karta paljusi asju, aga siin me küll midagi ei karda. Meie jätkame nii, nagu meile on ülesandeks pandud,“ ütles Kaljurand.

Tallinna Sadama juhi üleeile öeldud sõnad asetusid pärast rahvusringhäälingule antud intervjuud uude valgusesse.

Kaljurand ütles selles, et kui peaks juhtuma kõige mustem stsenaarium ning ettevõte peaks operaatorilepingust ilma jääma, on võimalik ehitajatega sõlmitavatest lepingutest teatud tingimustel taganeda. Sadama juhi vastus kinnitab, et lepingutes on selleks puhuks olemas kopsakad leppetrahvid.

Samas pole tema sõnul aga üldse kindel, et ettevõte lepingud laevade ehitamiseks lõpetaks.

"Möönan, et kui meil tuleb lepingutest välja tulla, siis kindlasti kaasnevad sellega teatud kulud, sõltuvalt hetkest, millal me lepingutest välja tuleme. Aga me võib-olla kaaluksime ka siis väga tõsiselt, kas tuleksime lepingutest välja, sest parvlaevu tegelikult vajatakse ka mujal kui meil siin Eestis," selgitas Kaljurand.

Ehk siis võib Kaljuranna sõnadest välja lugeda, et kui tõesti peaks käivituma must stsenaarium, rahandusministeeriumi juristid seljatavad majandusministeeriumi omad ning valitsus otsustab parvlaevahanke tühiseks kuulutada, võib Tallinna Sadamast sellest hoolimata saada parvlaevade omanik, kes hakkab neid rentima kellelegi kolmandale.

Vaata Ain Kaljuranna intervjuud ERR-ile siit.

Rahandusministeerium saatis kolmapäeval majandusminister Urve Palole järelevalvemenetluse kokkuvõttega otsuse projekti tunnistada kehtetuks kogu läbirääkimistega peetud parvlaevahange.

Ärilehe käsutuses on 15. oktoobril rahandusministeeriumi riigihangete osakonna koostatud ja allkirjastatud järelevalvemenetluse kokkuvõte majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi läbiviidavast parvlaevahankest. Nii minister Urve Palole kui kahele hangetel osalenud konkurendile Tallinna Sadamale ja Väinamere Liinidele saadetud dokumendi järeldused on jahmatavad. Nimelt leiab rahandusministeerium (RM), et parvlaevaühenduse pakkuja leidmiseks korraldatud hanked, neil osalenute (mitte)kvalifitseerimine ja võitjateks või kaotajateks kuulutamine on olnud seadusega vastuolus ja kogu otseläbirääkimistega peetud hanke protsess tuleb kehtetuks tunnistada.