EVA elektrimuundur oli katki juba enne Pärnu lahe jäämurdeaja algust 6. veebruaril. Laev käis garantiiremondis Norra firma Wacon inseneride juures ning 11. veebruaril jõudis laev tagasi Pärnu lahele, kuid nädala pärast tekkis sama viga. Vahepeal hakkas EVA tööle, kuid 6. märtsil rauges elektrikonverteri jõud taas ning laev seisab praegu Pärnu sadamas jõude.
Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide ütles, et tegemist on tehnilise veaga. "Tegemist on õnnetu veaga," põhjendas Maide. "Ühel inimesel sõidab auto viis aastat ja teisel laguneb iga päev. Loodetavasti parandab laevaehitaja laeva niiviisi ära, et ta rohkem katki ei lähe," sõnas ta.

Sel ajal, mil EVA oli remondis, asendasid teda Soomest toodud Alfons Hakansi laevad. Iga asenduspäeva eest maksab riik 98 000 krooni prahi- ehk rendiraha, pluss kütusekulud. Maide rääkis, et EVA peale ei kulunud oluliselt vähem raha, sest aastane garantiitasu on nagunii 1 miljon krooni.