Bouffard ütles, et mitmesugused allikad on viinud Kanada järeldusele, et Eesti laevad on püüdnud krevette tunduvalt üle lubatud normi, üle 1000 tonni.

“Otsus põhineb muuhulgas ka õhuvaatluse teel saadud infol, vaatlejatel saadud teadetel ja laevajälgimissüsteemide andmetel. Me nägime neid tsoonis 3L ja hindasime, et nad olid selles piirkonnas palju kauem, kui neile oli lubatud,” ütles Bouffard. “Nad kalastasid ka rohkem kui ühe laevaga korraga, kuigi see on Looda-Atlandi kalastamisorganisatsiooni NAFO reeglitega keelatud.”

Bouffard märkis, et Kanada hoiatas Eesti poolt varem, et kui olukord ei parane, siis paneb Kanada oma sadamad Eesti kalalaevadele kinni. “Olukord ei paranenud. Me hoiatasime Eesti valitsust, et me seda teeme,” lisas ta.

Vastuseks küsimusele, millistel tingimustel on Kanada nõus sanktsioonid kõrvaldama, ütles Bouffard, et seda on veel vaja arutada. “Mis meisse puutub, siis Eesti alused ei tohiks 2002. aastal enam kalastada. Nad on oma kvoodi juba ületanud, me ei arva, et nad peaksid enam 2002. aasta jooksul minema tsooni 3L krevette püüdma,” märkis ta.

“Me arvame veel, et Eesti kalalaevastik peab järgima NAFO reegleid ja mitte ainult kvoodinõuet, vaid ka seda, et korraga ei tohi püügitsoonis 3L püüda rohkem kui üks laev. Laevad peavad oma saakidest teatama iga päev, vaatlejate raportid peavad laekuma õigeaegselt. Me tahaksime, et Eesti valitsus täidaks oma kohustusi lipumaana,” ütles Bouffard.

Kanada valitsus teatas eelmisel teisipäeval, et ei luba Eesti kalalaevu oma sadamatesse, põhjendades otsust krevetipüügikvootide rikkumisega riigi idarannikul. Eesti keskkonnaministeeriumi kalavarude osakonna juhataja Ain Soome sõnul ei pea Kanada kalkulatsioon paika ning laevadel olevate vaatlejate andmed on hoopis teised.

Kanada valitsuse andmeil püüdsid Eesti kalalaevad möödunud aastal NAFO kontrollitavates vetes üle 1000 tonni krevette, kuid eraldatud kvoot oli nende sõnul vaid 268 tonni.

21. märtsil sulges Kanada samal põhjusel oma sadamad Fääri saarte kalalaevadele.