Kanal 2 jääb ka edaspidi Eesti kõige suurema levialaga MUX1 võrku, senistel tasuta telepilti vastu võtnud klientidel on võimalik enne kanali vabalevist lahkumist ühineda Starman ZuumTV, Viasati või Telia teenustega või valida endale sobiv kaablioperaator.

Eesti Meedia juhatuse esimehe Sven Nuutmanni sõnul vajab Eesti teleturg struktuurseid muutusi ning telereklaami hinnad peavad hakkama tõusma. “Praegune olukord, kus meediaagentuuride tegevuse läbi on telereklaami hinnad ebamõistlikult madalale surutud, ei ole enam jätkusuutlik,” rõhutas Nuutmann. “Ainus võimalus säilitada kohalikul omatoodangul põhinevat programmi on kanali toimimist optimeerida,” selgitas Nuutmann, miks lahkub Kanal 2 vabalevist.

Eesti Meedia sisu- ja programmidirektor Hanno Tomberg ütles, et kõigil, kellel on täna võimalik Kanal 2 programmi näha, näevad seda ka edaspidi, kui on valinud endale sobiva operaatorfirma. “Oleme kõikide operaatorite põhipaketis jätkuvalt kättesaadavad ja suudame ka tulevikus pakkuda paremat kvaliteeti HD pildi näol, mis jõuab täna vaid tasuliste klientideni,” ütles Tomberg.

“Kanal 2 alustab juba septembri alguses sügishooajaga, mis pakub palju uusi saateid, parimat meelelahutust ja seniste hittsaadete ning -sarjade uusi osasid,” lausus Tomberg. “Levikulude arvelt programmi suunatavad vahendid aitavad toota veel rohkem televaatajaid köitvaid saateid.”

“Lisaks ootavad Kanal 2-s ja Kanal 12-s järgmise aasta veebruaris taliolümpiamängude ülekanded PyeongChangist, mistõttu soovime tagada, et kõigil oleks võimalik seda suurt spordipidu näha,” lausus ta.

Juba varem on vabalevist lahkunud Eesti Meedia telekanal Kanal 11.

Erinevatel andmetel vaatab vaid tasuta õhu kaudu levivat telepilti 10-12% Eesti televaatajatest. Valdav osa Eesti elanikkonnast, ligi 90 protsenti ostavad teenust mõne suurema operaatorfirma Telia, Starmani, STV või Viasati käest ja neid eesootav muudatus ei puuduta.

Erik Roose: kui ERR on ainus, kes kulusid kandma hakkab, siis peaks riik olukorra üle vaatama

Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose sõnul pole täiesti kindel, et vabalevis televaatajate arv on 10-12%, sest täpseid numbreid Levira välja ei anna ja kuulda on ka teistsuguseid arve. "Eks küsimus on sihtgrupis. Kui osa Kanal 2 vaatajaskonnast asub maapiirkonnas, siis võib klientide kaotus suurem olla," arvas ta.

Roose sõnul ei mõjuta Kanal 2 otsus ETV ja ERR-i tööd. Samas jääb vabalevi ülekdandetasude maksjaid paratamatult vähemaks. "Meil on sõlmitud pikad lepingud ja küsimus on pigem selles, et kui ERR on ainus, kes kulusid üleval pidama hakkab, siis tuleks riigil olukord üle vaadata. Kas tuleks finantseerimist suurendada või Leviraga sõlmitud lepingute tingimused üle vaadata," nentis ta.

Levira: ootame uusi vabalevi kanaleid

Kanal 2 vabalevist loobumine avab digiteenuste ettevõttele Levira võimaluse pakkuda vabanenud saatjakohti uutele huvilistele, kuna tehniline võimekus ja kvaliteet on selleks olemas, teatas Levira.

„Vabalevi küsimus on eratelekanalite jaoks olnud aktuaalne aastaid ning Kanal 2 vabalevist lahkumine on äriettevõtte omanike ja juhtkonna otsus. Oleme pidanud kanaliga läbirääkimisi, kuid nüüdseks on jõudnud Kanal 2 järeldusele, et nende ärimudel ei võimalda vabalevile panustamist,“ kommenteeris Levira juhatuse esimees Tiit Tammiste. „Vabanenud saatjakohtadele võivad tekkida uued huvilised, sest näiteks Soomes on viimastel aastatel vabalevi kanaleid juurde tekkinud,“ lisas Tammiste.

Tammiste kinnitas, et Levira jaoks on oluline kvaliteetse TV- ja raadiolevi pakkumine, kuid ettevõtte tegevusfookus liigub võrgu- ja pilveteenuste arendamisele ning teistele infotehnoloogilistele lahendustele, mille kasvupotentsiaal ilmnes juba eelmistel majandusaastatel. “Levira on tehnoloogiapartner ettevõtetele, kelle äritegevus sõltub tehnoloogiast, kuid kes soovivad kaasata vajalike lahenduste pakkumiseks professionaalset teenusepakkujat,” märkis Tammiste.

„Võrguteenuste valdkonnas sisenes ettevõte tänavu jõulisemalt asjade interneti turule, kus Levira pakub praktilisi lahendusi ettevõtete äritegevuse ja inimeste igapäevaelu paremaks korraldamiseks,“ ütles Tammiste. Lisaks väljastab Levira teleprogramme ja haldab meediasisu ühes Põhja-Euroopa suurimas väljastuskeskuses ning pakub teletootmisteenuseid, kasutades selleks uut mobiilset ülekandejaama.

Levira aktsionärid on Eesti Vabariik ja Prantsuse telekommunikatsiooniettevõte TDF vastavalt 51- ja 49-protsendilise osalusega.