Tänavu esimesel poolaastal kasvas kange alkoholi müük Eestis 5,4 miljoni liitrini, mida on 11% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Valge viina müük on Eestis kasvanud 14%, 4,5 miljoni liitrini. Samal ajal on õlleturu kogumaht vähenenud tervelt 7%, Eesti Õlletootjate Liidu andmetel kujunes õlleturu kogumahuks esimesel poolaastal vaid 44,5 miljonit liitrit.

Remedia tegevdirektori Indrek Kirsi sõnul kasvab valge viina osakaal, kuna inimesed teadvustavad üha rohkem, et valge viin on lihtsalt tervislikum teistest kangetest alkoholidest. Remedia turupositsioon Eestis on jäänud samaks ning esimene poolaasta lõppes firmale kahjumiga.

Kirsi sõnul on kahjum tingitud erakorralistest kulutustest – sel aastal uuendati Estonian Crystal Vodka disaini ning võeti tööle turundusjuht – ning ilma nende kulutusteta oleks firma selgelt kasumis.

Eesti suurima ja vanima alkoholitootja Liviko esimese kuue kuu käive on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga küll kasvanud, kuid kasum on viiendiku võrra vähenenud. “Esimene poolaasta oli meil planeeritult edukas. Meil on läinud kõige paremini,” on Liviko turundusdirektor Janek Kalvi enesekindel. “Suurendati lihtsalt oluliselt investeeringuid järgmistesse perioodidesse, eelkõige turundusse ja tootearendusse.” Näiteks toodi alles äsja turule uus pirnimaitseline viin. Kuigi Kalvi sõnul töötab Liviko tootearendus väga jõuliselt, ei taha ta teist poolaastat veel kommenteerida.

Sarnaselt Remediaga on kahjumis ka Liiwi Heliis – 58,3miljonilise käibe juures jäi firma 300 000 krooniga kahjumisse. “Kahjum iseenesest näitab, et olukord on kehvavõitu küll,” ütles Liiwi Heliisi pearaamatupidaja Helen Kukk. Samas on ka Liiwi Heliisi kahjum tingitud eelkõige suurtest kulutustest eelmise aasta lõpus, kui said valmis uus ladu ning tootmisliin. “Eksport on meil väga lõbusalt läinud ning otsime ka uut imporditavat imetoodet, mis tuleks, lööks ja vallutaks turu. Kindlasti aasta lõpuks jõuame kasumisse,” lisas Kukk.

Koos ekspordiga on tootjad kanget alkoholi müünud sel aastal juba 8,1 mln liitrit, mida on 26% rohkem kui aasta tagasi samal ajal. Ekspordiks läks esimesel poolaastal 2,8 mln liitrit ehk 35% kogu müügist.

Kuigi Tartu Õlletehas ei avalikusta poolaasta majandustulemusi, tõdes Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop, et esimene poolaasta oli tänavu mõnevõrra kehvem eelmisest aastast. Noobi sõnul on sellises tulemuses selgelt süüdi ilm.

Saku Õlletehase finantsjuhi Tarmo Lehtmetsa sõnul on Eesti turul tervikuna pisut tõusnud importtoodete osakaal ning hoolimata õlleturu langusest on Saku endiselt kindel turuliider. “Mais langes õlleturg 14% võrreldes eelmise aastaga, ilm ei soosinud õlletarbimist.”

Vastandudes paljudele teistele lahja alkoholi tootjatele läks esimesel poolaastal väga hästi siidri ja Gin Long Dringi tootjal Ösel Foodsil, kelle siidrimüük kasvas aasta jooksul kolm korda. “Dþinni müüsime jälle kolm korda vähem,” ütles Ösel Foodsi juhatuse esimees Kuldar Leis. “Põhjus on peamiselt selles, et kioskites tuli lahja alkoholi keeld ja see tegi meie dþinnile karuteene.” Alkohol moodustab Ösel Foodsi aktsiisita käibest umbes kümnendiku.