Karantiin – kuidas ettevõtted saavad aidata töötajate kodukontorid sisse seada?

 (4)
Arvuti ja Internet
Foto: Argo Ingver

Paljud Eesti firmad on juba läinud üle vabatahtlikule karantiinile ja töötavad järgmistel nädalatel kodukontoris.

Ka Helmes saatis töötajad kindluse mõttes kodukontorisse ning ettevõtte tiimijuht Aino-Silvia Tali räägib, et organisatsioonid peaksid praegu oma töötajate kodukontori püstiseadmist kõigi vahenditega toetama.

Aino-Silvia Tali sõnul on kõige olulisem tagada töötajate kindlustunne ja tavapärane töökorraldus nii rahaliselt kui ka muude vahenditega. “Suurt osa kontoritööd on võimalik teha kodustes tingimustes ja üle interneti nii, et töötajate kui klientide jaoks suurt midagi ei muutugi,” rääkis Tali ja andis töö sujuvaks jätkumiseks viis soovitust.

Ettevõte saadab koju kõik vajaliku – töölauad, monitorid, lisaklaviatuurid. See soodustab tavapärast töörütmi, füüsiliselt õiget tööasendit ning võimaldab stressivabamalt kohaneda. Kui töötajal pole kodus kiiret internetti, siis võiks ettevõte seda toetada. Ja ettevõte peab oma töötajaid usaldama, et ka kodus tõesti töö jätkub.

Jätka samas töörütmis – tõuse hommikul harjumuspärasel ajal voodist üles, vaheta pidžaama tavarõivaste vastu, lõunata ja lõpeta tööpäev tavapärasel ajal. Muidu muutub vahe töö ja eraelu vahel hägusaks ja töö võib venida õhtutundidesse. Ära unusta füüsilist aktiivsust – võimle kodus või mine puhkehetkel jalutama.

Seotud lood:

Piira koduseid segajaid. Ürita vältida töötundidel kõrvalisi tegevusi. Koduõppel laste ja pere kõrvalt on keerulisem, aga ürita võimalusel ka kodustega töötegemise ajad ja kohad kokku leppida.

Lepi kolleegidega kokku e-suhtluskanalid ning korralda veebis regulaarsed koosolekud, et inimesed ka üle distantsi samal lehel oleksid. Kasuta e-kirjade või telefonikõne asemel rohkem videokõne võimalusi. E-koosolekud võivad toimuda tavapärasest tihedamini, näiteks kaks korda päevas, et korvata tavapärase vahetu suhtluse ärajäämist. Helmes kasutab suhtluseks näiteks Microsofti Teams konverentsilahendust, aga ka Skype’i ja Slacki. Kui töötaja ei taha, et ta kodu videokõnest paistab, siis saab nii Teamsis kui Skype’is tausta hägustada.

Jätka ka “kohvinurga” koosolekutega. Peale online-töökoosolekute on sisekliima mõttes oluline suhelda kolleegidega edasi ka mitteametlikult nagu kohvinurgas ning selleks aega planeerida. Näiteks küsida, kuidas kodus töötamine sujub ja kuidas üldiselt läheb.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • COVID-19 haiguse sümptomid on sarnased gripile. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused. Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Vaata koroonaviirusesse nakatunute statistikat Eestis!
  • Loe lähemalt koroonaviiruse ja kehtivate piirangute kohta valitsuse erileheküljelt kriis.ee!
  • Nutitelefoni rakendus HOIA teavitab sind, kui oled olnud lähikontaktis koroonaviiruse kandjaga. Vaata lähemalt!