Päevaleht Online`ile teadaolevalt andis Silberauto juhtkond töötajatele kolmapäeva õhtul teada kuni 50% suurusest palgakärpest. Töötajad pandi ka fakti ette, et nende detsembrikuu tasusid kärbitakse tagasiulatuvalt 25%.

Uuest aastast on töötajatel keelatud omatarbeks kasutada elektriseadmeid.

Silberauto turundus- ja klienditeenindusosakonna juhataja Helena Hyldahl ütles arileht.ee-le, et töötajate reaalsed sissetulekud on tõepoolest vähenenud.

"Silberauto üheks eesmärgiks on olnud säilitada võimalikult paljudele inimeste nende töökoht. Müügi- ja teenindusettevõttena on meie palgasüsteem üles ehitatud põhipalga ja tulemuspalga kombinatsioonis ning seetõttu võime kinnitada, et töötajate reaalsed sissetulekud on tõepoolest vähenenud vastavalt firma tulemusele," rääkis Hyldahl. Ta lisas, et praeguses majandussituatsioonis ei ole selles midagi kummalist, et tulemuspalgad langevad.

Palkade otsese kärpimise plaani Hyldahl ei kinnitanud. Tema sõnul on kõigi töötajate töölepingud jäänud samaks ning palkade põhiosa ei ole kärbitud. Ettevõtte kõik töötajad saavad põhipalka ja tulemuspalka.

Eripärane elektrisüsteem

Veekeetja kasutamise keelamist töötajale põhjendas Hyldahl sellega, et veekeetja ei sobinud ettevõtte elektrisüsteemiga.

"Teie poolt välja toodud huvitav leid kuulub vist kommunikatsiooniprobleemide alla, kuna reaalset kasu selliste pisikulude piiramisest ei ole ning konkreetne küsimus on tegelikkuses seotud firma elektrisüsteemiga mittesobinud kodumasinaga, mitte aga vajalike elektriseadmetega," rääkis Hyldahl.

"Raskes olukorras on vaja kõike riske hinnata ja kuna hooned on kindlustatud, siis igasuguseid kodumasinaid, mis ei kuulu töövahendite hulka, me tõesti õnnetuste vältimise eesmärgil ei poolda ja soovitame seda teistelgi järgida."

Sisekord varasemast paberil kirjas

Hyldahli sõnul on elektriseadmete kasutamise kord ettevõtte sisekorraeeskirjades juba varasemalt paika pandud. "Mõelge reaalselt, kui palju selline samm võib anda. Loomulikult võib seda tõlgendada ükskõik mil moel, aga see kord on kogu aeg sisekorra eeskirjades olemas olnud. Mis tulemit sealt väga saaks tulla?" sõnas ta.

Silberauto alustas tegevust 1990. aastal Mercedes- Benz kaubamärgi turustamisega Eestis. Tänaseks on Silberauto kasvanud rahvusvaheliseks kontserniks, saavutanud 5-miljardilise aastakäibe ning saanud peaesinduseks sellistele tuntud kaubamärkidele nagu Mercedes- Benz, Chrysler, Jeep, Dodge ja Mitsubishi.
Ettevõtte juht ja omanik on Väino Kaldoja, kes 2007. Eesti Ekspressis avaldatud edetabelis kuulus miljardäride esiviisikusse.