Valik Venemaa kasuks langes mitmel põhjusel. Esiteks on riigis viimase kahe aastakümne karmim majanduslangus ning inimesed on muutunud äärmiselt hinnatundlikuks. Teiseks maksab Venemaal kodus kohvi joomine väga palju vähem, kui on hind kohvikutes.

Cofixi kohvijoogid, karastusjoogid ning toit tulevad müügile kõik sama hinnaga - 50 rubla ehk 0,8 dollarit tükk. Starbucks küsib Moskvas 120 rubla espresso ning 245 rubla cappucciono eest. Cofix soovib 2018. aasta keskpaigaks avada Venemaal 100 müügikohta. Järgmisena vaadatakse Suurbritannia suunas, ütles keti looja Avi Katz.

Tel-Avivist alguse saanud ettevõte loodi 2013. aastal ning tänaseks on neil Iisraelis juba 152 müügikohta. Sellega on nad rivaalidele väga tõsiselt kandadele astunud ning nad on tekitanud ka hinnasõja. Nende esimene välisturg on nüüd Venemaa, kus muuhulgas on oluliselt kukkunud ka rendihinnad.

„Venemaal maksab kodus kohvi tegemine 20 rubla tass ning enamus kohvikuid pakub oma toodangut 200 rubla eest. See on maailmas tõenäoliselt suurim vahe," ütles Katz. „Mina toon sisse uue turu, et inimesed, kes on harjunud kohvi ainult kodus jooma suudaksid seda osta ka kohvikust."

Erinevalt Starbucksist, kus inimene võib tunde mugaval toolil istuda ning tööd teha, ei paku Cofix erilisi mugavusi. Nemad on spetsialiseerunud kaasamüügile ja istekohti on neil vähe.

Venemaal on kohvikute arv sel aastal kasvamas 10%. Seda eelkõige just nende kettide tõttu, mis pakuvad kohvi kaasa ostmise võimalust. Uurimisfirma Allegra World Coffee Portali andmetel on sealne turg väärt miljard dollarit.

Katz näeb potentsiaali luua Venemaale järgmise viia aastaga 1000 kohvimüügikohta, sealhulgas ka frantsiisi vormis.

Ei tea, millal firma Eesti turgu segama tuleb.