Väidetavalt on lennufirma 91,58% osaluse eest teinud pakkumise kolm Saksamaa ettevõtet - Intro Aviation, 4K Invest ja Callisto.

Firmad on EX-YU Aviation Newsi andmetel juba alustanud kõnelusi Adria Airwaysi kreeditoridega, et need oleks valmis osa võlgadest korstnasse kirjutama. See on edasiste kõneluste osas äärmiselt olulise tähtsusega.

Sloveena soovib lennufirma erastada. Ettevõtte 2015. aasta kahjumiks kujuneb mitteametlikel andmetel 5 miljonit eurot. Lennufirma nõukogu kutsus 23. novembriks kokku erakorralise koosoleku, et arutada võimalust tõsta 8 miljoni euro ulatuses lisakapitali. Koosolek on aga nüüd teadmata ajaks edasi lükatud, lootuses leida siiski investor.

Adria Airwaysi taust

Nordic Aviation Groupi partner Sloveenia lennukompanii Adria Airways on enam kui 50 aastase kogemusega. Ettevõte kuulub Star Allianssi.

Adria Airwaysi kodulennuväli on Ljubljana Jože Pucnik. Ettevõttel on kontorid ka Brüsselis, Frankfurdis, Moskvas ja Zürichis. Müügiesindused on pea igas Euroopa linnas, seisab ettevõtte kodulehel.

Tänavu üheksa kuuga on ettevõte lennutanud sihtpunkti 1,09 miljonit reisijat. Seda on mullusest 13,4% rohkem, kirjutab Sta.si. Sama väljaanne kirjutab, et Adria Airways püüab leida 8 miljoni eurost kapitalisüsti, mis võib mõjutada oluliselt ettevõtte erastamiseprotsessi. 5. oktoobril teatasid ettevõtte riigipoolsed omanikud, kes müüvad kokku 91,58% osalust ettevõttes, et nad on saanud lennufirmale mitu pakkumist. Pakkumiste arv ja summad jäeti saladuseks.

12. novembril kirjutas Ärileht, et Eesti lennufirma Nordic Aviation strateegiline partner Adria Airways on ise tõsistes raskustes ning sloveenide lennufirma hingusele minek pole olnud kunagi lähemal kui praegu.

Sloveenias on riigiettevõtted koondatud ühe haldusfirma nimega SDH alla.

Adria Airwaysi on maksumaksjate raha paigutatud ka varem ning riigiabi pärast on oldud ka Euroopa Komisjoni huviorbiidis, kuid Brüssel on seni olnud sloveenlaste suhtes armulisem kui Estonian Airi osas ning ettevõte jätkab tegutsemist.

Hetkel on jutuks 8 miljoni euro suurune rahasüst, mida Adria Airways vajab, et talv üle elada. Riigiabi aga toob taas mängu Euroopa Komisjoni, mis võib seekord otsustada raskustes lennufirmale surmahoobi anda.

Adria Airwaysi jaoks muudab asju veelgi keerulisemaks ka ettevõtte pilootide poolt 30. novembriks planeeritud streik, mis on põhjustatud sellest, et lendurid pole rahul kollektiivlepingu tingimuste läbirääkimiste kulgemisega.

Sloveenia meedias on väljendatud imestust, et miks valisid eestlased omale nii kehvas olukorras oleva partneri, viidates ka Skandinaavia meediale, kus on tekkinud sama küsimus.