"Tallinn ja Helsingi on juba mõnda aega ette valmistanud ühise piletisüsteemi arendamist. See võimaldaks sõita ükskõik millise transpordikaardiga või pangakaardiga nii Tallinna kui Helsingi ühistranspordis. Kaoks mure, kuidas ja millist piletit ühe või teise bussi või trammi peale soetada," tõi minister pressiteenistuse vahendusel näite.

Mugavam piletisüsteem soodustab ka ühistranspordi laiemat kasutamist ning vähendab autode hulka linnatänavatel. Eesmärk aga pole autosid transpordivahenditena ära kaotada, vaid integreerida nad võimalikult efektiivselt teiste transpordivahenditega. Autode kapitalikulu on väga suur ning uuringud on näidanud, et keskmine auto seisab 95% ajast.

"Ühine piletisüsteem on samm tervikliku digitaalse transporditeenuse poole," ütles Michal. "Järgmisena võiksime mõelda lahendusest, kuhu on integreeritud kõik liikumisviisid ja teenused - lennukitest jalgrattarendi ja Uberini. Tekiks võimalus näiteks mobiiliga planeerida reis ning sõita igas transpordivahendis, olgu see siis jagatud auto, takso, parvlaev või buss. Seejärel tuleb kuu lõpus arve tehtud sõitude või valitud piletipaketi eest. Kasutaja saab auto kuluka omamise asemel kasutada talle sobivat teenust, mis on rahaliselt säästlikum ning kokkuvõttes ka keskkonnale kasulikum," sõnas taristuminister.

Soomes on kaalumisel selline süsteem liikuvuse paketina, nimega Mobility as a Service ehk MaaS. Näiteks saaks kasutaja osta paketi, mis koosneb teatud hulgast bussi- ja taksosõitudest, auto- ja jalgrattarendist, kaugliini bussisõitudest ja rongipiletitest. Selle tulemusel muutuksid inimeste liikumisvõimalused nii kodumaal kui seda teenust pakkuvates riikides kaustajale mugavamaks, mitmekesisemaks ning keskkonnasäästlikumaks.