Maikuus müüdi 1971 uut sõiduautot, mis on napilt paarkümmend vähem kui eelmisel aastal. Kokku on viie kuu jooksul müüdud Eestis 8696 uut sõiduautot. Samas väärib märkimist fakt, et viimastel kuudel on vähenenud kasutatud sõiduautode müük ja uute autode osakaal on kasvanud üle 45 protsendi.

"Rõõm on tõdeda, et uute autode koguturg areneb oodatult ning positiivse trendiga,“ kommenteeris Moller Auto Tallinn juhatuse liige Keijo Kaasik.

„Vaadates turgu eelmise aasta võrdluses on nii sõiduautode kui ka tarbesõidukite müük kasvus - esimene vähem, teine rohkem. Samal ajal on läbi kasutatud autode turu korrastamise vähenenud üldine kasutatud autode müügimaht. Samal ajal on vähenenud oluliselt ka selle äri sisend - kasutatud autode import. See viitab tõhusamale kontrollile erinevate petuskeemide kontrolli alla saamisel. Arvan, et ausate kaupmeeste jaoks on vaatamata kogu kasutatud autode müügimahu vähenemisele läinud olukord paremaks - konkurents turul on viidud n.ö. ausatele ja võrdsetele alustele. Selle kõige juures on suurimaks võitjaks tarbija, kes saab üha enam usaldada nii müüjat kui ka kaupa muretsedes vähem peidetud avariilisuse, manipuleeritud odomeetri näitude jms. pärast. Sellist auto, mis on väga odav ja väga hea, ei ole olemas ning see jõuab ühe selgemini inimeste teadvusesse," rääkis Kaasik

Automarkide osas on suurimaks tegijaks turul jätkuvalt Toyota, kelle autosid toimetati mais klientidele kätte 281. Järgnesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 201 ja 198 müüdud sõiduautoga. Mudelite poolel osutus taas edukaimaks Honda CR-V, milliseid eelistasid kliendid 114 korral. Teiseks enim müüduimaks mudeliks tõusis Škoda Octavia 67 autoga ja kolmas oli Nissan Qashqai 61 autoga. Nagu näha, on maasturid jätkuvalt eestlaste hulgas populaarsed. Liisingfirmade statistikast selgus, et esimeses kvartalis eelistasid maastureid 36 protsenti eraisikutest. Sealjuures tuleb aga toonitada, et ettevõtetesse ostetakse maastureid vaid 25 protsendi jagu.

Järjest tõusvamas tempos on tänavu toimunud elektriautode müük, ja maikuus osteti elektriautosid koguni 31 tükki. Viie kuu jooksul on tänavu müüdud kokku 111 uut elektriautot.

Tarbesõidukite müük näitas mais sarnast tendentsi sõiduautodega ja neid müüdi paarikümne jagu vähem kui eelmise aasta maikuus. Viie kuu kokkuvõttes on tarbesõidukite müük siiski 6 protsendiga plusspoolel. Parima tulemuse automarkidest tegi mais Citroen 69 müüdud sõidukiga. Järgnesid Peugeot ja Renault, vastavalt 52 ja 51 sõidukiga. Veokite segmendis müüdi enim Volvo ja Scania veokeid, vastavalt 18 ja 10.