„Kuigi Tallinnas Kadaka tee kandis on viimasel ajal kinni pandud hulk automüügiplatse ja konkurente jääb mul tänu sellele vähemaks, pole põhjust rõõmustada. Sest ostjad on kadunud. Juba kevadest saati,“ tunnistab pealinnas 1000-5000 eurot maksvate pruugitud autodega kaupleva firma Aare autod juhataja Aare Ermus. Lisades, et tegevuse lõpetanud müüklate seas oli asjalikke firmasid ja ka niinimetatud prügiplatse.

Nii automüüjate kui ka -ostjate kadumise põhjusena kahtlustab Ermus ametkondade kontrollreide. Müüjad lõpetavat töö, sest riigiametid on neile loonud paadunud petise maine, ostjad aga on ilmselt hakanud pruugitud auto ostu kartma senisest rohkem.

Müüginumbrite kukkumise ja ostjate kadumisega üritab leppida ka Ailar Põldvere Tartu firmast Intertrade.

„Inimesed on hinnatundlikud. Viimase aasta jooksul mu arust palju rikkamaks saadud küll pole,“ nendib Põldvere, et tema pole märganud, et kasutatud autode müügi ümber käiv kontrolli- ja teavituskampaania oleks pannud inimesi rohkem uusi (või uuemaid-kallimaid) autosid ostma.

Pigem olevat lihtsam müüa 10-12 aastat vana autot kui 10 000 maksvat hästi hoitut ja vähe sõitnut. „Korralik 2000eurone auto ostetakse ära 10 minutiga!“ väidab Põldvere. Hinnatundlikkuse üheks põhjuseks pakub ta majanduse ebakindlat olukorda, kuid sama hästi võivat olla tegu lihtsalt autoturu tavapärase üles-alla-kõikumisega.

Amserv Järve kasutatud sõidukite ostujuht Kenno Kaupmees on pruugitud autode turul viimase aasta jooksul kogenud märkimisväärset muutust. „On tõusnud aktiivsus Amservi vahendatavate, välismaal müügil olevate autode tellimisel. Üks Eestis pakutavais kasutatud autodes pettunud ja ostul pettust peljanud härra tellis 2008. aasta Opel Astra, mis maksis üle 10 000 euro. Jah, see on kallis, aga ka auto oli väga hea. Samuti tellitakse rikkaliku varustusega autosid, mida Eestist ei leia,“ kirjeldab ta.

Veel üht uudset suunda on Amservis märgatud.

„Mõni meie kaudu välismaalt auto telliv inimene osutub tegelikult vahendajaks, kes tahab sõiduki vaheltkasuga oma kliendile edasi müüa. Ilmselt on tegu endise autokaupmehega, kes maksuameti surve tõttu ei saa ise enam äri ajada, sest amet küsib, kust ta auto ostmiseks raha sai. Või siis satub meile inimene, kes enda väitel leidis Euroopas pakutavale autole ostja ning küsib meilt „kliendi toomise“ eest paarsada eurot vahendustasu,“ ütleb Kaupmees.

Kas konkurentsi vähenemine hakkab ka pruugitud auto hinda tõstma?

Loe värskest Autolehest.