Kaubakeskuste suuromanik: ostlemine muutub järjest vähem oluliseks

 (6)
Marcel Kokeel.
Marcel Kokkeel.Foto: Madis Veltman

Tallinnas näiteks Rocca al Mare ja Kristiine keskust omava Cityconi juht Marcel Kokkeel rääkis Äripäeva konverentsil Äriplaan 2016, et Eestis varitseb oht kaubanduspindade ülepakkumiseks.

Kokkeel tõdes, et kaubandus liigub järjest enam internetti ning traditsioonilistel poodidel läheb järjest raskemaks. Samas juhtis ta tähelepanu sellele, et toidu- ja esmatarbekaupade osas on asi helgem, kuna neid käiakse ikkagi oma käega poes korvi tõstmas.

Kaubanduskeskusi ootab Kokkeeli hinnangul ees muutumine rohkem kogukonnakeskusteks, kus avatakse näiteks ka jõusaale ja raamatukogusid. Soomest on teada üks näide, kuidas kaubanduskeskuses leidis koha ka teatrisaal. Samuti võib tulevikus jõuda kaubanduskeskustesse ka näiteks tõsisemad tervishoiuteenused nagu näiteks hambaravi.

Kokkeel on mures selle pärast, et Eesti turul võib tekkida kaubanduspindade ülepakkumine, mis võib kaasa tuua ahelreaktsiooni, kus pinnad hakkavad järjest tühjaks jääma. Samas nentis ta, et Rocca al Mare ja Kristiine keskuse uuendamine ja laiendamne on jätkuvalt plaanidena päevakorral.

E-kaubandus jätkab kasvamist igal pool ning kliente ei huvit, kust kohast ta endale sobiva toote saab. Kokkeeli hinnangul ei tasugi enam rääkida online-poest või traditsioonilisest poest eraldi, vaid peaks nägema lihtsalt ühte jaeturgu.