“Kuna maksu- ja tolliamet pole kahe kuu jooksul biokütuse loale uut Euroopa Liidus kasutatavat kaubakoodi väljastanud, pole olnud võimalik seda importida ning bioetanooli varud peaksid meie teenindusjaamades lõppema juba sel nädalal,” ütles AS Statoil Eesti kontseptsioonijuht Kai Realo.

Statoil on moororibensiinist odavamat ja keskkonnasõbralikumat bioetanooli müünud alates eelmise aasta augustis kahes teenindusjaamas.

Impordi katkemise tõttu peatas ettevõte sel nädalal biokütuse müügi Kristiine teenindusjaamas ja sama saatus tabab Realo sõnul peagi ka Laagri tanklat.

“Meie hinnangul tarbib Eestis bioetanooli E85 juba ligi sada spetsiaalset Flex Fuel tehnoloogiaga sõidukit, iga kuuga lisandub kümmekond juurde,” osutas Realo, kui paljusid bioetanooli kadumine puudutab.

“Fuel Flex mootoriga autod siiski seisma ei jää, sest mootoritehnoloogia lubab neil kasutada ka tavabensiini. Samas on tarbijad oma autoostuotsuse lähtuvalt nii keskkonnahoiust kui ka kütuse hinnast- kui bioetanooli liiter maksab hetkel 13,65, siis tavaline mootoribensiin üle kaheksateistkümne krooni.”

“Probleem on hetkel selles, et me pole Statoilile teenust osutavalt ettevõttelt saanud piisavalt informatsiooni bioetanooli kohta, et sellele kaubakood määrata. Kõnealune biokütus on loa omanikul esmakordsel taotlemisel, varasemalt pole me sellisele kütusele ega ka kaubakoodile luba andnud,” kommenteeris maksu- ja tolliameti avalike suhete peaspetsialist Priit Rum.

“Loa taotlus on praegu menetlemises. Praegu pole kindel, kas ettevõttele antakse luba või mitte. See peaks selguma lähipäevil.”

Rum ei nõustunud Statoili väitega, et amet polnud suutnud kahe kuu jooksul pärast kaubakoodide muutmise taotluse esitamist bioetanoolile uut koodi väljastada.

“See ei vasta tõele, kuna nimetatud taotluse tühistas ettevõte omaalgatuslikult ise uue ja täiendatud taotluse esitamisega.”

Realo kinnitusel on bioetanooli müügi katkemine ajutine ning kütus tuleb müügile tagasi niipea, kui selle impordiks vajalikud load korda saavad.