Kaubamaja kontserni üheksa kuu konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 4,8 miljardi kroonini, kasvades aastaga ühe protsendi võrra. Kontserni läbimüüginäitaja püsimist toetas jätkuv laienemine uute kaubanduspindade näol, teatas ettevõte.

„Igal mündil on kaks külge — eks laienemine ja uute kaupluste avamine mõjub algselt kontserni kasuminumbrile negatiivselt, kuid pikemas perspektiivis, kui seda on paar kvartalit, näen selles ainult võitu. Iga uue kaupluse avamine majanduskriisi tingimustes on siiski ülimalt kaalutletud otsus, kus emotsioonidel pole eriti ruumi. Järelikult usume neisse,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Puusepa sõnul on kontsern tänu olulistele kulukärbetele tütarettevõtetes ning sisemiste ressursside ümbervaatamisele tõstnud efektiivsust kõigis oma ärivaldkondades ning seeläbi suutnud hästi vastu seista jätkuvale hinnasurvele ja käibemahtude olulisele langusele. „See sunnitud lahjenduskuur on tulnud kontserni elu- ja arenguvõimele kokkuvõttes kasuks, oleme muutunud paindlikumaks ja tulemuslikumaks. Palkade vähendamine kontoripoolel, müüjate osaline tööaeg, kokkulepped tarnijatega, sisseostetavate teenuste hindade langetamine, ebarentaablite kaupluste sulgemine — need sammud on nüüdseks suures osas tehtud.“

Kuigi tänavu kolmandas kvartalis majanduslangus pidurdus, pole tarbija kindlustunne Puusepa hinnangul veel paranenud, samas on seegi trend liikumas paremuse suunas. „Tarbimine seisma jääda ei saa, pigem on küsimus ostuotsuse varasemast suuremas kaalumises ning ostude edasilükkamises.“

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite käive ulatus tänavu üheksa kuuga 3,6 miljardi kroonini, mis on 17 protsenti enam kui mullu samal perioodil. Selveri keti konsolideeritud üheksa kuu maksueelne kahjum oli 8,6 miljonit krooni. Kolmandas kvartalis oli Selveri maksueelseks kasumiks 17,8 miljonit krooni. 2010 avab Selver keti 35. kaupluse Haapsalus Rannarootsi keskuses.

Kaubamajade üheksa kuu käive ulatus 852,8 miljoni kroonini, mis on 22 protsendi võrra vähem kui mullu samal perioodil. Üheksa kuu kokkuvõttes teenisid kaubamajad 6,1 miljonit krooni kahjumit.

Kontserni kuuluva 30 jalatsikaupluse üheksa kuu müügitulu oli 136,1 miljonit krooni, millest kolmanda kvartali käive moodustas 50,8 miljonit krooni. 2009. aasta kolme esimese kvartali kahjum kokku oli 39,8 miljonit krooni, millest eelmises kvartalis teeniti 11 miljonit krooni. 12. novembril avati Rocca al Mare kaubanduskeskuses seniste ajutiste pindade asemel kolm uut jalatsikauplust, sealhulgas ka täiesti uudne SHU kauplus. Teine SHU jalatsipood avatakse detsembris Tartu Lõunakeskuses.

Autokaubanduse ärisegmendi üheksa kuu müügitulu oli 178,8 miljonit krooni ning kahjumiks kujunes 18,3 miljonit krooni, sellest 1,9 miljonit krooni lisandus kolmandas kvartalis. Jaanuarist septembri lõpuni müüdi 776 autot, mis on 943 sõiduki võrra vähem kui mullu samal perioodil. Tänaste hinnangute kohaselt on autoturg stabiliseerunud oma madalseisus ning käibe langus on peatunud.

Tänavu märtsis avas kontsern kosmeetikakaupluste keti I.L.U. esimese kaupluse Pärnu Keskuses. OÜ TKM Beauty esimese poolaasta müügitulu oli 4,4 miljonit krooni, sellest moodustas kolmanda kvartali läbimüük 1,9 miljonit krooni. Uue kontseptsiooniga keti käivitamistegevustest tulenevalt ulatus ettevõtte 9 kuu kahjum 4,2 miljoni kroonini. 6. novembril avati Lõuna-Eesti suurim kosmeetikakauplus — 330ruutmeetrine I.L.U. — Tartus Lõunakeskuses ning 12. novembril keti lipulaev Rocca al Mare Kaubanduskeskuses. Rocca al Mare I.L.U. üldpind on 477 ruutmeetrit. 2010. aasta sügisel on planeeritud kaupluse avamine Kristiine Keskuses Tallinnas.

Kontserni kinnisvarade ärisegmendi 2009. aasta üheksa kuu müügitulu oli 32,3 miljonit krooni ning kasum ulatus 54,1 miljoni kroonini, sellest 21,2 miljonit krooni teeniti kolmandas kvartalis.