Kõige kiiremini kasvas käive Selveri ketis, mille 1,1 miljardi kroonine kvartalikäive on 16% enam kui mullu samal ajal. Märtsis avas Pärnus oma esimese kaupluse Kaubamaja kontserni kuuluv ilupoodide kett I.L.U., teatas Tallinna Kaubamaja.

„Esimese kvartali müügitulemused on arvestades Eesti taasiseseisvumisaja tõsiseimat majanduskriisi head,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Kuigi kõik kaupmehed on kriisi tõttu kõvasti pihta saanud, on Kaubamaja kontsern suutnud jaekaubandusturul oma turuosa kasvatada ja tegevust uute kaupluste avamisega laiendada.“

Puusepp märkis, et kuigi Selveri keti müügitulu müügipinna ruutmeetri kohta langes 20%, sooritati 34 Eesti ja 4 Läti Selveris kokku 8 miljonit ostu, mis on 23% rohkem kui mullu samal ajal.

„Esimeses kvartalis avasime Eestis kaks uut Selveri kauplust – Narvas ja Tallinnas Kakumäel ning ühe uue kaupluse Lätis, Kuldigas,“ rääkis Puusepp.

„Selveri keti müügiefektiivsus langeski suuresti uute kaupluste avamise tõttu, kuna nende käivitusperiood on eriti praegustes majandusoludes pikemaajalisem kui varem. Teine käibelanguse mõjutegur on üldine tarbimise vähenemine.“

„Kaubamajade müügitulu esimesel kolmel kuul vähenes 21% võrra,“ sõnas Puusepp. „Majanduskeskkonna mõjude kõrval vähendas Kaubamaja müügitulu Tallinna Kaubamaja Noortemaailma kolimine ning renoveerimistööd Ilumaalimas. Märtsi lõpus avasime Tallinnas uue Naiste Kingamaalima. Uuendused annavad oma positiivse efekti eeldatavalt juba lähikuudel. Samas tuleb arvestada, et majandussituatsioon ei ole paremaks muutunud, tarbija kindlustunde indikaator on erakordselt madal ja inimesed hoiavad kulusid kokku ning lükkavad ostuotsuseid võimalusel edasi.“

Märtsi teises pooles Pärnus avatud esimese kosmeetikakaupluste keti I.L.U. kaupluse käive oli 0,5 miljonit krooni. Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses ning Tartu Lõunakeskuses. Järgmisel aastal avab I.L.U. kaupluse Kristiine Keskuses ja oma esimese kaupluse Lätis.

Kontserni kuuluva 34 jalatsikaupluse müügitulu osa kontserni käibes oli 40,5 miljonit krooni. Autokaubanduse ärisegmendi I kvartali käive oli 62,5 miljonit krooni. Kolme kuuga müüdi 314 uut sõidukit, mis on 203 sõidukit vähem kui aasta varem samal perioodil.