Kontserni tütarettevõtted tegutsesid oma valdkonnas turu keskmisest edukamalt, Kaubamaja sisenes 35 kauplusega kingaärisse ning Selver avas Eestis ja Lätis 10 uut kauplust, teatas ettevõte.

„Hoolimata jaeturgu tabanud üldisest langusest ning tarbijate kindlustunde nõrgenemisest, suurenes kontserni käive enam kui kümnendiku võrra. Meie mullune kasvunäitaja ületab turu keskmist tunduvalt ka siis, kui me ei arvesta kontserni eelmisel aastal lisandunud uut kaubanduspinda,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Puusepa sõnul mõjutas ettevõtte ajaloo aktiivseim laienemisaasta paratamatult kontserni kasumlikkust.
Kontserni mullune üheksa kuu kasum oli 151,7 miljonit krooni.
Auditeeritud majandusnäitajad avaldab Tallinna Kaubamaja kontsern aprillis.
„Eelmisel aastal oli Kaubamaja prioriteediks laienemine, et kasvatada ettevõtte kasumiteenimise võimet tulevikus. Üks tähtsündmus oli kindlasti Kaubamaja poolt eelmisel aastal omandatud Suurtüki NK ja ABC Kinga 32 jalatsipoodi Eestis ja Lätis, millest kaks sulgesime, kuid avasime viis uut kauplust.“

„Kaubamaja hinnangul siinne jaekaubandusturg sellel aastal ei kasva,“ lausus Puusepp. „Tallinna Kaubamaja kontsern jätkab senisel kursil, arvestades oma tegevustes ilmselt veelgi süveneva majanduskriisi mõjudega, kuid kindlasti vältides muudatusi nii kasutatavate kaubandus-kontseptsioonide ning kaubavaliku kvaliteeditasemes. Tänavu tuleb juurde kaks Selverit Eestis ja neli Lätis ning linte saab pidulikult lõigata uue ilupoodide keti I.L.U. esimeste kaupluste ustel.“

Tallinna ja Tartu kaubamajade mullune käive oli 1,5 miljardit krooni, kahanedes 2007. aastaga võrreldes 0,7 protsenti.

Kontserni autokaubanduse ärisegmendi 2008. aasta käive oli 528 miljonit krooni, vähenedes aastaga 10 protsenti. Eelmisel aastal müüdi 2056 uut sõidukit, mis on seitse protsenti vähem kui 2007. aastal.

Alates eelmise aasta aprillist on Kaubamaja kontsern tegev jalatsikaubanduses, mille käive aastalõpu seisuga oli 168,5 miljonit krooni.
Kontserni kuulub 35 jalatsikauplust, millest 28 tegutsevad Eestis ja seitse Lätis.

Supermarketite keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 6700 krooni kuus ja Kaubamajade puhul 5500 krooni kuus.
Kontsernis lisandus aasta jooksul kokku 31400 ruutmeetrit müügipinda ning detsembri lõpuks oli kogu müügipinna suurus 97800 ruutmeetrit.

Kontsernis kokku sooritati 2008. aastal kokku 37,6 miljonit ostu, mis on kaheksa protsenti enam kui 2007. aastal.
Eelmise aasta lõpu seisuga ulatus püsiklientide arv üle 345 000 kliendi, kasvades aastaga 38 protsenti.