„Kuigi majanduskasvu näitaja oli esimeses kvartalis 8%, ei tähenda see automaatselt samaväärsete hüpete kandumist toidu- ja esmatarbekaupade jaemüügiturule, kus praegu mõjutab tarbija ostukäitumist toiduainete märkimisväärne hinnatõus kogu maailmas,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Samas liikus kontsern aasta esimestel kuudel edasi stabiilses tempos, põrkumata seejuures ühelegi ebameeldivale üllatusele. Paranesid müüginäitajad kõigis segmentides ning tütarettevõtted kas tootsid kasumit või on sellele suhteliselt lähedal.“

Raul Puusepa sõnul on praegu rohkem kui kunagi varem saanud kaupmehe edukuse kriteeriumiks võime pakkuda võimalikult parima hinna ja kvaliteedi suhtega kaupu. Selle nimel tehakse pingutusi, vaadatakse üle kaupluste sortimenti ja suunatakse sisseostupoliitikat. „Omatoodete osakaal moodustas esimeses kvartalis meie jalatsiketis 6% ning Selverites 4% müügitulust – nagu näha, on omatooted nii SHU kui Selveri klientide poolt hästi vastu võetud.“

Raul Puusepp lisas, et Tallinna Kaubamaja kontsern on majanduskriisi järgselt kasumlikult tegutsenud neljandat kvartalit järjest, mis arvestades tihenevat konkurentsi jaeturul ning Tallinna linna müügimaksu negatiivset mõju on hea tulemus. Jätkuvalt on tähelepanu all kontserni tegevuskulud.

Severite super- ja hüpermarketite esimese kvartali konsolideeritud müügitulu oli 72,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 1,3%. Supermarketite segmendi konsolideeritud puhaskasum oli 1,0 miljonit eurot, mis on 1,7 miljoni euro võrra enam kui mullu samal ajal. Selveri ketti kuulub 35 kauplust ja keskusköök.

Kaubamajade ärisegmendi 2011. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 16,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%. Kaubamajade ärisegmendi kahjum esimeses kvartalis oli 0,7 miljonit eurot, mis on 0,05 miljoni euro võrra parem aastatagusest tulemusest.

Kaubamajade ärisegmendi koosseisus kajastatud I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu eraldi välja tooduna oli esimeses kvartalis 0,6 miljonit eurot, kasvades aastaga 27,2%. 2010. aasta septembris avas I.L.U. kett neljanda kaupluse Tallinnas Kristiine Keskuses. Tänavu aprillis avati ka I.L.U. keti viies pood Tallinnas Ülemiste Keskuses. I.L.U. keti puhaskahjum esimeses kvartalis oli 0,2 miljonit eurot, mis on uue kaupluse käivitamiskuludega seoses 0,05 miljonit eurot suurem kui möödunud aasta samal perioodil.

Kontserni autokaubandussegmendi esimese kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 3,8 miljonit eurot, ületades 31,4% võrra eelmise aasta sama perioodi tulusid. Autogrupi puhaskasum oli 0,2 miljonit eurot. Aasta tagasi teeniti 0,02 miljonit eurot kahjumit. Teisel poolaastal on plaanis lansseerida kolm uut KIA mudelit: väikeautod Picanto ja Rio ning keskklassis sedaan Optima.

Jalatsikaubanduse esimese kvartali müügitulu koli kokku 2,6 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,0 %. Kahjumiks kujunes 0,6 miljonit eurot, mis oli sama suur kui mullu samal ajal. Esimeses kvartalis viidi lõpule Tallinna Kaubamaja AS-ile kuuluvate kingaäride ümberpositsioneerimine, mille käigus suleti Stepperi kauplus Foorumi keskuses ja viimane Suurtüki kauplus Ülemiste keskuses. Ülemiste Suurtüki kaupluse asemel avati aprilli alguses juba kaheteistkümnes SHU kauplus Eestis. Teises kvartalis jätkub SHU jalatsiketi laienemine ka väljaspool Tallinna, mille käigus avati kauplus Haapsalus, Rannarootsi kaubanduskeskuses. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 26-st kauplusest asuvad täna 23 Eestis ja 3 Lätis.

Kinnisvarade ärisegmendi 2011. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,7 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga 0,7%. Segmendi aruandeperioodi kasumiks kujunes 1,6 miljonit eurot, mis on 2,9% võrra parem tulemus kui aasta tagasi.