Kaubanduskeskused kiusavad väikepoode, suuremad suudavad enda tahet peale suruda

 (140)
Lisatud kahe kauanduskeskuse haldaja kommentaar
Nautica keskuse avamine
Nautica keskuse avamineFoto: Karli Saul

Ärileht kirjutas hiljuti sellest, kuidas väikekaupmehed on murelikud, et neil ei lasta kaubanduskeskustes uksi sulgeda vaid kästakse tihti trahvi ähvardusel hambad ristis edasi tegutseda. Väikeettevõtja Karmen Veeorg kirjutas täna isegi avaliku pöördumise valitsusele, et kaubanduskeskused tuleks kinni panna (loe siit). Väidetavalt on keskuste omanikud saatnud juba varem omapoolse kirja valitsusele, kus paluvad keskusi mitte sulgeda. Ärilehe kätte jõudis aga Nautica keskuse juhtide poolt saadetud kiri üürnikele. Selgub, et kaupmeeste, täpsemalt müüjate, seis on isegi veel keerulisem.

Ärileht on viimastel päevadel saanud mitmeid kirju, mis kinnitavad, et kaubanduskeskused jätkavad praktikat, kus üürnikke survestatakse. Tundub, et läbirääkimisi ja vastutulekuid, mida sel puhul otsima peaks, ei ole toimunud.

Üks Ärilehega ühendust võtnud väikepoodnik kirjutab, et keskuste viimase aja jutt „töötajate ja inimeste tervisest hoolimisest" on tegelikult vale ja vaid turundusvõte. Kannatajateks on töötajad ja väikepoodnikud. Suuremad saavad tema sõnul end kehtestada.

„Väikestele on selgelt vihjatud, et edasise koostöö huvides palume hoida poed lahti."

Ka teine Ärilehega ühendust võtnud poodnik on nördinud. Ta ütleb, et on kohutav, mis keskustes toimub.

„Inimesi ei ole, käibed nullis, müüjad kohutavas hirmus nakatuda. Üürnikud vaevlevad probleemides ja kohe ka võlgades. Sellele arvatavalt järgneb ka massiline koondamine. Kõik selle nimel, et üürileandjad saaksid õigustatult küsida üürnikelt täismahus üürimakset," räägib ta.

Seotud lood:

Ärilehe kätte jõudis kiri, mis saadeti hiljuti Nautica kaubanduskeskuse üürnikele. Keskus on osaliselt loobunud turvateenusest ning nii peavad müüjad ise enda ja teiste kauplusi valvama.

Siin on Nautica kiri enda üürnikele:

Hea Nautica üürnik!

Arvestades praegust olukorda ja meie poolt rakendatud meetmeid hoidmaks kulusid kokku ja, et keskus saaks püsida avatud ning efektiivselt toimida, oleme peatanud alates homsest, 19.03.2020 ajutiselt G4S Eesti AS-i teenuse, kes on seniselt meile osutanud teenust seoses üüripindade valvamisega, kui klienditeenindaja on pinnalt lahkunud.

See tähendab seda, et alates homsest ei ole teil enam võimalik kutsuda G4S-i turvameest, kes valvaks teie üüripinda seni kuni te pinnalt eemal olete.

Seetõttu palume teil alates homsest hakata koostööd tegema oma kõrvalüürnikega!

Kui te soovite pinnalt lahkuda, siis palume, et te teavitaksite ja lepiksite kokku enda üüripinnast mõlemalt poolt kahe teise üüripinnaga (kokku 4 üürnikuga), et nad jälgiksid sel ajal ka teie üüripinda kuni te olete naasnud.

Lõunapauside kord oleks teil vaja kokku leppida oma otsese tööandjaga.

Kindlasti ei tohiks päeva jooksul sageli üüripindadelt eemal olla vaid teha seda üksnes äärmisel vajadusel, nt nagu tualeti kasutamine jne. Ühe sellise pausi pikkus ei tohiks kesta kauem kui 10 minutit.

Loodame, et keegi ei hakka olukorda ära kasutama, sest tuletame meelde, et meil on suurepärased turvamehed, kes asjadel meie keskuses igapäevaselt silma peal hoiavad!

Palume kindlasti antud infot oma kolleegidega jagada, et kellelgi ei tuleks ette üllatusi!

Aitäh kõigile ja olgem positiivsed!

„Hiljem täpsustati, et teised poed ei pea lahti olevat poodi valvama vaid tuleb nelja poega kokku leppida, et koos pissile ei läheks," ütleb vihje andnud inimene.

Capfieldi juhtkonna kommentaar:

COVID-19 on loonud väga keerulise ja ajas kiirelt suuri muutuseid loova olukorra. Capfieldi kaubanduskeskused annavad endast iga päeva parima, et leida lahendusi probleemidele, mis tekivad iga tunniga muutuvas olukorras. Loomulikult on riiklikus eriolukorras meie suurim mure klientide, rentnike, töötajate ja meie oma meeskonna igapäevane heaolu. Tunneme muret ja soovime aidata iga perekonda, keda viirus mõjutab ning anname oma parima olukorra stabiliseerimisel. Ärilistes küsimustes on muidugi väga oluline leida koostöö kaudu keskuse ja üürnike vahel pikaajaline finantsiline stabiilsus.

Väärtustame jätkuvalt kõiki oma üürnikke, eriti neid, kes aitavad keskust iga päev lahti hoida, et saaksime ka edaspidi sellel raskel ajal klientidele toeks olla. Üürnike ja rahva tervise kaitseks viisime maksimumini keskusesisese koristusteenuse - kõiki puutepindasid ja tualettruume desinfitseeritrakse kord tunnis. Veel soovitame üürnikel eriliselt rõhku panna puhastus- ja desinfitseerimisvahendite kasutamisele. Oleme palunud üürnikel jälgida oma töötajate tervislikku seisundit ning haigusnähtudega töötajaid tööle mitte lubada.

Kõikides meie kaubanduskeskustes on tagatud turvateenus, mis on vastav külastajate arvule ja see ei mõjuta keskuse turvateenuse kvaliteeti.

Me jälgime igapäevaselt keskuse külastajate arvu ja oleme pidevas suhtluses meie üürnikega. Meie fookuses on hetkel olukorra mõistmine, et leida koos rentnikega sellel raskel perioodil mõlemale osapoolele vastuvõetavaid lahendusi. See on pidev protsess, mis hõlmab endas koheste mõistlike võimaluste otsimist üürnike kulude vähendamiseks ja kaubanduskeskuste haldamist. Ka valitsus on lubanud toetada ettevõtteid töötukassa kaudu ja loodetavasti võtab see üürnikelt pingeid maha, kui kõik detailid on selgunud.

Keerulisel ajal on kaubanduskeskustel oluline roll, sest need tagavad ligipääsu toidukaupadele, tervishoiuteenustele, apteekidele ja tarbekaupadele. Just seepärast on väga oluline hoida meie keskused lahti. Jätkame keskuste lahti hoidmist koostöös üürnikega ja tagame kõrgeima tervisekaitse töötajatele ja klientidele.

Ärilehe lugu Viru Keskusest, Kristiine Keskusest ning Rocca al Mare keskusest loe siit.