Kui võtta hindamise aluseks eestlaste lemmiksöögi, -joogi ja -meelelahutuse ehk õlle müügiarvud, siis uuringufirma Nielsen uuringu kohaselt on väikepoodide osakaal õlleturul aastaga vähenenud 21 protsendilt 17-le, Lätis on väikepoodide turuosa koguni 40%, kirjutab Eesti Päevaleht.

Põlva linnavalitsuse ehitus- ja planeerimisosakonna juhataja Tiivi Parts tõdes pärast järelemõtlemist, et väiksed toidupoed on linnast peaaegu kadunud.

Saku õlletehase müügidirektor Margus Kastein tunnistas, et väiksemad poed peavad kauba eest rohkem maksma. „Mida rohkem ostetakse, seda suuremat soodustust saadakse ja hinnanguliselt võib hinnaerinevus ulatuda 10 protsendini," sõnas Kastein ja lisas, et paljud suurtootjad müüvad oma kaupa väikepoodidele edasimüüjate kaudu, mis võib erinevuse väikepoe ja suurkettide hinnas veelgi suuremaks venitada.

Ometi on igal väikepoel oma nipp, kuidas end vee peal hoida - selleks peab leidma endale omanäolise toote. Kui lähikonnas olev talunik toodab head lambaliha ja toob selle näiteks väiksesse poodi müügile, siis on poe tulevik kohe tunduvalt kindlam.