„Aastas ostetakse meilt üle 5 miljoni kilekoti, millele lisanduvad tasuta jagatavad kilekotid. Iga paberkoti kohta ostetakse 65 kilekotti ning iga tekstiilkoti kohta ostetakse 200 kilekotti," ütles Selveri avalike suhete juht Annika Vilu.

„Täna ostetakse kilekotte siiski palju rohkem kui tekstiilist või paberist kotte, aga võib öelda, et aasta-aastalt on tekstiilkottide ostmise trend tõusev ning kilekottide oma langev."

Prisma müüb aastas kuskil 3,3 miljonit ostukotti, 5% sellest moodustavad biolagunevad kilekotid. Paberkoti, puuvillase koti ja pudelikoti müügi osakaal on 1% juures või isegi alla selle.

„Müüme umbes 250 000 kuni 300 000 ostukotti kuus. Kuigi müüme biolagunevat ostukotti täpselt sama hinnaga kui tavalist kilekotti, jääb selle osakaal endiselt väikeseks," ütles AS Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Paberkotid üha enam ausees

Rimis on paberkoti ajastu juba alanud.

„Täna, kus paberkott on Rimis odavam kui kilekott, teevad väga paljud kliendid otsuse just loodustsäästva ostukoti kasuks. Paberist ostukotte müüme täna 15 korda rohkem võrreldes varasemaga, müük on tõusnud lausa 1500% ehk et kui varem müüsime paberkotte tuhandetes, siis tänaseks on müüginumbrid kümnetes tuhandetes. Riidest kottide müüginumbrid on samuti märkimisväärsed - nende müük on tõusnud 500%," ütles Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats. Täpseid müüginumbreid Rimi ei avalda.

Lisaks ostukottidele jagavad poed aga tasuta laiali ka õhukesi kilekotte, kuhu sisse saab panna üksiktooteid. Neidki kasutatakse aastas miljoneid.