“Meil on juba alates märtsi viimasest nädalast ja terve aprill olnud väga tõsine müük,” rõõmustas Amserv Auto tegevjuht Mart Mägi. “Tarbimine on küll elavnenud, aga meie puhul tuleb arvestada ka seda, et meil on praegu hooaeg. Kui me aga võrdleme eelmise aasta sama perioodiga, siis on müük suurem. Siit võib ka üldiseid tarbimise elavnemise märke välja lugeda. Me ei räägi küll 50% kasvust, aga 15%-20% kasv võrreldes eelmise aastaga on selgelt tuntav,” sõnas Mägi Äripäevale.

Prisma Peremarket ASi tegevjuht Janne Lihavainen märkis, et tarbimises on selgelt positiivne suund olemas. “Suurest kasvust ei saa veel rääkida, kuid oluline on see, et suund on õige. Kui nüüd Kreeka ära unustada, siis tarbimist on mõjutanud positiivsed sõnumid majanduse paranemisest terves maailmas, Eestis on palju positiivset toimunud. Ka euro tulek, millesse ise usun, on teinud inimeste elu kindlamaks ning tööandjate oma samuti,” rääkis Lihavainen.

ASi Sandman Grupp tegevjuhi Martin Pedai sõnul on Euronicsi ja + — Elektroonika kauplustes müük kindlasti paranenud. “Inimesed reisivad vähem ja vaatavad rohkem oma koduseid asju ning kaubanduses on elavnemist näha. Müügi kasv on kindlasti olnud ligikaudu 10-15%. Praegu inimesed ei deponeeri niivõrd enam raha pangakontodel, vaid julgevad seda palju rohkem investeerida,” ütles Pedai.

Eestis tegutsevast neljast pangast kolmel kasvas esimeses kvartalis, sealhulgas märtsis, kaardimaksete arv kuni paari protsendi võrra. “On huvitav, et 2010. aasta jaanuar oli esimene kuu, kus kaardimaksete summa ületas kaardiga sularahaautomaadist väljavõetud sularaha summa. Kaardimaksete arvu kasv tuleneb üldisest trendist, et kliendid maksavad järjest enam kaardiga sularaha asemel. See trend on täheldatav kõigis kliendisegmentides ja vanuserühmades,” märkis Swedbanki pressiesindaja.