“Tahame leida 6-7 partnerit, et katta võrgustikuga kogu Eesti,” ütles AS Novatrade Investi tegevdirektor Dmitri Hainatski ja lisas, et Harjumaal ja Tartu piirkonnas võiks isegi kaks partnerit olla.

Hainatski sõnul sõidab piirkondliku partneri laoplatsile nende purustusmasin, mis tükeldab vanad rehvid ja plastjäätmed enne tehasesse vedamist 10-25 cm suurusteks tükkideks. Purustamist on vaja selleks, et materjal oleks kompaktsem. “Plaanime aastas koguda 8–10 tuhat tonni vanu rehve,” lisas ta.

Teise etapina läbivad rehvitükid tehase juures asuva peenpurusti, millest väljub juba kummi- ja plastpuru, mis koosneb 0,4–0,9 mm suurustest tükikestest. Seadmed võimaldavad vajaduse korral ka suuremate mõõtmetega tükke toota. Sellest purust eraldatakse metall ja tekstiil, mis saadetakse korduvkasutus-ettevõtetesse.

Kolmanda etapina plaanitakse Kohtla-Järvel käivitada tehas, mis hakkab peenestatud kummist ja plastmassist toodangut andma. Plaanitakse toota hüdro- ja soojusisolatsioonimaterjali, vaipu, matte, saapataldu ning ruberoidisarnast katusekattematerjali.

Lisaks on Hainatski sõnul võimalik saata 0,4–0,9-millimeetrist kummipuru rehvitehasesse. Sellest purust saadud toorainet on võimalik kuni 30 protsendi ulatuses kasutada uue rehvi valmistamiseks. Teine võimalus on selle kasutamine teede ehitusel

Kogu täiskompleksi investeering jaguneb kolme etappi ja maksab 100 miljonit Eesti krooni. Osa sellest summast kaetakse omafinantseeringutega. Eelmisel aastal laiendati tehase territooriumi 35 hektarini. “Tehase töö viimine täiskoormusele on plaanis 2007. aastal, kui leiame vajalikud partnerid ja kaasinvestorid,” ütles Hainatski.