„Pean oluliseks meie väikesadamate võrgustiku korrastamist ja välja ehitamist. Sadamaid on vaja nii meile endile kui ka külalistele, kes merd mööda meile külla saabuvad. Sadamad on meie mereväravad ja kui me tahame ise turvaliselt liikuda ja hästi vastu võtta oma külalisi, siis teeme oma väravad korda“, ütles Juhan Parts, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Raha eraldus on ühelt poolt seotud vajadusega tagada nimetatud sadamate valmisolek Prangli saarega ühenduse pidamiseks soetatava parvlaeva teenindamiseks.

Samas on Eesti rannajoont katvate väikesadamate võrgu loomine ja olemasolevate väikesadamate korrastamine üheks oluliseks tegevuseks ka hiljuti Riigikogus arutusel olnud MKM-is koostatud merenduspoliitikas.

Rannaäärne elukeskkond ja merekultuur on merenduspoliitika üheks prioriteediks. Selleks, et avada merd inimestele, on vajalik väikesadamate võrgustiku loomine.

"Jutt on kogu Eesti rannikut katvast üksteisest 30-40 meremiili kaugusel paiknevate väikesadamate võrgustikust, mille sadamad vastaksid teatud teenusstandarditele," sõnas minister.

Koostöös partneritega on lõppemas potentsiaalse võrgustiku kaardistamine ning juba käesoleval aastal alustatakse läbirääkimisi sadamate omanike, kohalike omavalitsuste ja maavalitsustega.

Euroopa Liidu uuel eelarveperioodil toetatakse investeeringuid nende sadamate viimisel nõutud teenusstandardite tasemele. Väikesadamate võrgustik on suunatud nii kohalikele elanikele kui ka välis- ja siseturistidele.

"Me ei saa rääkida ka piisavast järelkasvust merendussektoris, kui lastel ja noortel ei ole võimalik oma kodukohas või vähemalt lähipiirkonnas minna ohutult ja meeldivalt merele," ütles Parts.