Kümmekond Eesti kaalukamat reklaamiandjat on kinnitanud, et nende telereklaami osakaal väheneb pärast reklaami kadumist ETVst. Ekspertide hinnangul kaotab teleturg 40 protsenti reklaamirahadest, mistõttu läheb ümberjaotamisele 20-25 miljonit krooni.

Uuringufirma Emor ennustab analüüsidele tuginedes jätkuvalt teles oleva reklaamiraha suurenemist võrreldes eelmise aastaga. "Reklaamijail on oma turunduslikud eesmärgid ja esmalt tehakse meediatüübi valik ning seejärel alles telekanali valik, mille kaudu seda edastatakse," ütles ETAle Emori nõukogu esimees Margo Veskimägi. "Telereklaam on tõhus ja vaevalt, et reklaamija otsustab telereklaamist loobuda vaid seetõttu, et ETVs seda enam näidata ei saa."

ETV osakaal reklaamiturul ulatub praegu 30-35 protsendini. ETV lahkumine turult võimaldab Kanal 2 juhi Urmas Oru sõnul tõsta erakanalitel reklaamihindu kuni 15 protsenti.

"See tähendab, et turg väheneb suurusjärgus 15 protsenti," märkis Saarna, kelle ennustuse kohaselt voolab järelejäänud raha 80-90 protsendi ulatuses teistesse meediatesse.

TV3 juht Toomas Vara on öelnud, et poole või isegi rohkem vabanevast reklaamirahast saab jätkuvalt kahjumit kannatanud Kanal 2.

Saarna sõnul on ETV vaatajate sihtgrupp kõrgema sissetulekuga ja haritum kui erakanalitel. "See on tingitud programmi struktuurist, sest ETV paneb põhirõhu omasaadetele ja erakanalid näitavad põhiliselt hanget, seega on vahekord utreeritult seebid versus "Pealtnägija"," rääkis Rivo Saarna ETAle. "Saated jäävad ETVsse alles ja inimesed vaatavad ikka samu saateid, samas on piiratud see aeg, mida inimene saab teleri ees veeta."

Saarna sõnul oleks reklaamiandja jaoks absurdne ja põhjendamatu suurendada reklaamiosa erakanalites, lootes saada sealt kätte kontaktid sihtgrupiga.