"Ühiskondliku transpordi süsteemse arendamisega, kui lisaks kliendile on mõeldud ka keskkonnale, tuleb tegeleda ja raudteetransport on teadagi üks keskkonnasõbralikumaid," ütles keskkonnaameti peadirektor Andres Onemar intervjuus BNS-ile.

Raudteetranspordi suur puudus on Onemari sõnul aga see, et ta on seotud väga kindla marsruudiga ja see ei lahenda kõiki probleeme.

Samas on raudteetranspordi osakaalu tõstmine võrreldes näiteks lennutranspordiga keskkonna poolelt vaadates väga positiivne, nii et sellele tasub keskkonnaameti peadirektori arvates tähelepanu pöörata.

Onemari arvates on kvaliteet see, mis klienti kõige rohkem teenust kasutama kutsub. "Kvaliteedi kriteeriumid on ju väga hästi teada ja aja kokkuhoid on üks kõige olulisematest asjadest, mis kvaliteedi juures hindamisele tuleb," selgitas Onemar.

"Kui rongiliiklus on piisava tihedusega ja sõiduaeg on mõistusepärane, siis kasutavad inimesed rongi meeleldi. Eriti kui seal on internet ja teised teenused, siis kasutatakse rongi pikamaatranspordis väga hea meelega," kirjeldas Onemar kiire ja kvaliteetse raudteeühenduse atraktiivsust ka regionaalsel tasandil.

"Mida suurem on kasutajate ring, seda mõistlikumaks on võimalik ka hinnapoliitikat kujundada, nii et see on arendus, millega tasub kindlasti tegeleda," kinnitas Onemar "Ka meil keskkonnaametis tulevad paljud inimesed Tallinnasse koosolekutele rongiga ning kogu sõiduaja istuvad internetis ja teevad oma tööd," tõi Onemar konkreetse näite.