Näiteks Kõlleste kommimeistritel ei ole oma mesindussaadustega šokolaaditahvleid ja komme õnnestunud ketipoodidesse müügile saata, kirjutab Maaleht.

“Oleme paljudesse kettidesse sisse saada proovinud, aga enamasti edutult,” nendib OÜ Kõlleste Kommimeistrite tegevjuht Imre Sokk. Samas neljas Põlva tarbijate ühistu poes läheb müük isegi paremini kui kõrgema sissetulekuga pealinna poodides.

Võrumaal kohupiimakreeme ja võideid tootval Tiit Niilol õnnestus suruda Nopri meierei kaubamärki kandvad tooted kolm aastat tagasi ETK ketti ja mullu Selveritesse ning Prismadesse.

"Peab asjalik olema, ega muud retsepti ole," ütles ta ning tõi välja kolm kõige tähtsamat asja: kvaliteet, piisav kogus ja tarnekindlus.

"Mina olen sees, aga vaevalt teist marjakasvatajat võetakse," hindas olukorda marjadega ETK ketti pääsenud Marjamaa talu peremees Tõnu Oks Tartumaalt. "Ketid tahavad kolme asja: soodsat hinda, head kvaliteeti ja piisavat kogust."

Oks müüb aasta jooksul kokku 50 tonni maasikaid, vaarikaid, punaseid sõstraid, astelpaju, kultuurmustikaid, mustikaid, jõhvikaid ja pohli Balbiinole. Balbiino vahendab marjad ETK poodidesse.

Ketipoed müüvad suuri koguseid. Selle tagamiseks on talunikul kolm võimalust: toota ise vajalik kogus, osta kaupa juurde teistelt talunikelt või teha omasugustega koostööd. Viimast varianti on kasutanud Peipsi-äärsed köögiviljakasvatajad.