Veeteede ameti laevaregistri osakonna juhataja Ants Läänesaare sõnul on nii Liisil kui Reedal L4 jääklass, mis tähendab, et nad lähevad läbi kuni paarisentimeetrisest jääst, kirjutab Eesti Ekspress.

„Kui jää on paksem, siis nad lihtsalt ei sõida,” ütleb Läänesaar.

Saareelanikud ei pea aga mandriga ühenduse pärast muretsema. Reeda asemele saabub Vormsi-liinile Soomest prahitud laev Lotta II, millel talvise sõidu piirangut ei ole, märgib Kihnu Veeteede juhataja Annely Akkermann.

Kihnu rahvast hakkab sõidutama lennuk. Kui jää on küllalt paks, võivad saarele sõitjad kasutada ka jääteed.

Eesti laevadest on vaid Tallinki uutel laevadel Victoria ja Romantika UL superklass. Need laevad lähevad Ants Läänesaare sõnul ka „meetrisest jääst läbi nagu võist”.

Saaremaa Laevakompanii uuematel parvlaevadel on L1 klass, nemad saavad jäämurdja abita jagu kuni paarikümnesentimeetrisest jääst.