Lennukompanii Estonian Air lõpetab alates 26. märtsist lennud Tallinna-Helsingi liinil, põhjendades seda kiirlaevade kasvanud konkurentsiga.

Estonian Air lõpetab suviseks lennuhooajaks kõik Helsingi lennud, sest sel perioodil teenindab Tallinna ja Helsingi vahelisi reisijaid piisavalt palju kiirlaevu, ütles Estonian Airi asepresident kommertsalal Toomas Leis.

"Need reisijad, kes soovivad minna ainult Helsingisse või tulla Tallinna, eelistavad pigem kiirlaevu, mis sõidavad kesklinnast kesklinna," rääkis Leis.

Ta märkis, et kiirlaevade reisi kestus on lennukist lühem, samuti on laevapilet odavam ja valikuvõimalus erinevate reisiaegade vahel suurem.

"Kuna Estonian Air teeb koostööd SAS-iga ja läbi selle Star Alliance gruppi kuuluvate lennufirmadega, siis valdav enamik Estonian Airi transiitreisijad lendab täna SAS-i kodubaaside Kopenhaageni ja Stockholmi ning Lufthansa kodubaasi Frankfurdi kaudu," selgitas Leis. "Ka enamus koostööhindu ning tooteid on loodud SAS-i ja tema partneritega."

Koos suvise lennuplaani kehtestamisega hakkab Estonian Air teenindama Hamburgi ja Moskva liini Fokker 50 lennukiga senise Boeing 737-500 asemel.

Leisi sõnul on 48-kohaline Fokker 50 nii Moskva kui ka Hamburgi turule sobilikum kui 107-kohaline Boeing 737-500.

Estonian Air lendab praegu kolme Boeing 737-500 ja kahe Fokker 50 lennukiga üheteistkümnesse sihtkohta.

Jaanuaris lõpetas Estonian Air vähesele turukasvule viidates otselennud Tallinnast Oslosse. Estonian Air pakub lende Oslosse nüüd koostöös SAS-iga.

EPL/BNS