ERGO Kindlustuse ASi sõidukikindlustuse riskijuht Lauri Kutsar märkis, et suhtarvuna (kindlustusmakse suhe auto turuväärtusesse) jääb uue üldkasutatava sõiduauto esimese aasta kaskokindlustusmakse vahemikku 3,5–6 protsenti. Näiteks 200 000kroonise masina puhul tähendaks see aastas umbes 7000–12 000kroonist väljaminekut, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Sõidukikindlustuse, nagu ka enamiku teiste kindlustusliikide kindlustusmaksete kujundamisel võetakse aluseks vastava kindlustusliigi tehniline statistika,” selgitas Kutsar, rõhutades, et ERGO ei kasuta sõidu- ja pakiautode kindlustusmakse määramisel nn protsenditariifi auto kindlustussummast.

Salva Kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt lisas, et äärmuslikult võib mõne margi ja mudeli puhul tariif tõusta ka kuni 10 protsendini uue sõiduki maksumusest. “Vanemate sõidukite puhul on tariifid (protsendina sõiduki maksumusest — toim) kõrgemad, kuid absoluutväärtuses väiksemad ja seda põhjusel, et sõidukite harilik väärtus ehk turuhind langeb ajas kiiremini kui nende sõidukite remondi hind,” selgitas Kivirüüt.

Lauri Kutsar tõdes, et näiteks viie aasta kindlustusmaksete summa (nii liiklus- kui ka vabatahtlik kindlustus ehk kasko — toim) võib mõnel juhul ulatuda 25–30 protsendini uue auto maksumusest.

Eesti ühinemine Euroopa Liiduga kindlustusseltside esindajate sõnul kaskokindlustuse makseid ei kergita.