Kalev Meedia sulges üleeile kõik oma üheksa ajakirja, mis tootsid igal kuul 3,5 miljonit krooni kahjumit. Oliver Kruuda ajakirjad pole ainsad, mis majanduslanguse ajal kaotajateks jäid.

Eesti suuruselt teine ajakirjade kirjastus Presshouse sulgeb venekeelse tehnikaajakirja „Tehnika Dlja Vseh“. „Heitlikus keskkonnas otsustas Presshouse  keskenduda eestikeelsele meediaturule, novembris müüsime sel põhjusel ka nädalakirja Bravo!,“ selgitas sulgemisotsuse tagamaid Presshouse’i tegevdirektor Janis Kaal.

Lilit ja Lemmik ei suuda enam igal kuul ilmuda

Ka meesteajakirja FHMi ja naisteajakirju Lilitit ja Joy'd kirjastav Lilit Z OÜ tõmbab ennast reklaamide vähenemise tõttu koomale: Lilit hakkab kevadest alates ilmuma mitte igal kuul, vaid üle ühe kuu. „Tühjadel kuudel, kus reklaamiraha ei ole, pole ka mõtet ajakirja välja anda, “ ütles kirjastuse tegev juht Jaanika Käärst. "Hetkel me siiski ühtegi ajakirja sulgema ei hakka," lisas ta.

Käärsti sõnul hakkab Lilit turusituatsiooni paranedes taas igal kuul ilmuma. Kirjastuse juht selgitas, et ajakirja sulgemine ning aasta-paari pärast uuesti turule toomine on kallim, kui raskel ajal üle kahe kuu välja andmine.

Harvemini hakkab sel aastal ilmuma ka koduloomade teemaline ajakiri Lemmik. Ajakirja peatoimetaja Kaia Päikese sõnul hakkab ka Lemmik nüüdsest alates ilmuma üle ühe kuu.

Kirjastaja: peamised kaotajad on Eesti omanike ajakirjad

Liliti kirjastaja Jaanika Käärsti hinnangul on ajakirjade turul veel muutusi oodata. Peamisteks kaotajateks peab Käärst Eesti omanike ajakirju „Kui vaadata Emori lugejaskonna uuringut, siis üsna suured kukkujad on kohaliku formaadiga ajakirjad, mis on kaotanud oma lugejaskonda rahvusvahelise kontseptsiooniga ajakirjadele,“ selgitas ta.

„Arvan, et uue ajakirjaga ei söanda keegi hetkel turule tulla justnimelt reklaamirahade väiksuse tõttu,“ ütles Käärst. Samas ajakirjade kirjastuse Forma Media juht Kaja Saar uute ajakirjade turuletulekut võimatuks ei pea. „Majanduslangus on odav võimalus turule sisenemiseks või laienemiseks,“ sõnas Saar.

Seda võimalust ongi ära kasutamas Eesti suuruselt teine ajakirjade kirjastus Presshouse. „Presshouse kavandab sel aastal vähemalt üht olulist lansseeringut ja seda hiljemalt märtsis,“ ütes Presshouse’i tegevdirektor Janis Kaal ega soostunud rohkem täpsustama

Prognoos: kinnipanemine ootab naisteajakirju

Forma Media AS annab välja kolme ajakirja: Kodu ja Aed, Meie Pere ja Meie Kodu. „Meil ei ole plaanis ühtegi oma ajakirja sulgeda,“ kinnitas Forma Media vastutav väljaandja Kaja Saar. Küll aga on ettevõte reklaamide vähenemise tõttu ajakirjasid õhemaks muutnud. „Reklaamiraha peab ringlema, kui praegu kokku hoida, siis võivad kaotused kokkuvõttes hoopis suuremaks osutuda,“ sõnas Saar.

Kaja Saare hinnangul muutub ajakirjaturg lähiajal tugevalt. „Julgen ennustada sulgemist kuni viiele ajakirjale, kindlasti toimub ka mõnede ajakirjade ühinemine,“ ütles Forma Media vastutav väljaandja. „ Eelkõige suletakse nišitooted, kuhu on raske ka reklaami müüa. Korrektiive tuleb kindlasti naisteajakirjade turul.“

Eesti suurima, Ajakirjade Kirjastuse juhatuse esimees Mart Luik ennustas möödunud sügisel, et sel aastal panevad pillid kotti vähemalt kümme ajakirja. “Usun, et neid tuleb tegelikult rohkemgi. Arvan, et selgelt on välja kujunenud ka ülepakkumine,“ rääkis Luik Päevaleht Online’ile üleeile.