Kliendid esitasid kõige rohkem kaebusi Swedbanki kohta
Swedbank on ka 41-protsendilise turuosaga oma valdkonna turuliider.
SEB Panga kohta esitati 13 kaebust.
Valdav osa kaebustest esitati 2013. aastal finantsjärelevalvele panga-, investeerimis- ja kindlustusteenuste kohta, üksikud kaebused ka kindlustusvahenduse ja makseteenuste osas. Jätkuvalt kahanes kindlustusvaidluste osakaal kaebuste kogumahust. Pangateenuste puhul olid 2013. aastal ülekaalus arveldustega seonduvad probleemid.
Enim tekitas küsimusi teenustasude suurus ja nende õiguspärasus, samuti esines probleeme tehingute vaidlustamisel. Pahameelt tekitas ka pangateenustele juurdepääsupiirangute seadmine konto arestimise tõttu.
Laenuteenuste puhul tekitas jätkuvalt probleeme kliendile sobiva kokkuleppe leidmine makseraskuste ületamiseks, samuti oldi rahulolematud võlgnevusest teavitamise praktika ning võlgnevuse sissenõudekulude suurusega. Küsimusi tekitas ka laenu ennetähtaegsel tagastamisel kohaldatavate tasude õiguspärasus.
Investeerimisteenuse puhul esines probleeme fondiosakute pakkumisel ja osakuomanike teavitamisel korporatiivsündmustest.
Kindlustusteenuste osas olid kliendid rahulolematud eelkõige kindlustusandjate tegevusega kahjujuhtumite menetlemisel, sh kahjuhüvitiste suuruse määramisel ja kahjuhüvitiste maksmisest keeldumisel ning samuti ka tagasinõuete esitamisel.
Kaebused | ||
Teenusepakkuja | Kaebuste arv | Turuosad oma sektoris |
Swedbank AS | 28 | 41% |
AS SEB Pank | 13 | 20% |
If P&C Insurance AS | 9 | 26% |
Danske Bank A/S Eesti filiaal | 7 | 10% |
Nordea Bank Finland Plc Eesti filiaal | 6 | 15% |
ERGO Insurance SE | 5 | 16% |
AS Eesti Krediidipank | 3 | 1% |
D.A.S. Õigusabikulude Kindlustuse AS | 3 | 1% |
Inges Kindlustus AS | 3 | 2% |
Seesam Insurance AS | 3 | 11% |
AAS Gjensidige Baltic Eesti filiaal | 2 | 4% |
AS LHV Pank | 2 | 2% |
AS SEB Elu- ja Pensionikindlustus | 2 | 25% |
BIGBANK AS | 2 | 2% |
BTA Insurance Company SE Eesti filiaal | 2 | 6% |
Salva Kindlustuse AS | 2 | 6% |
AS Citadele banka Eesti filiaal | 1 | 1% |
AS KIT Finance Europe | 1 | 65% |
CHB Kindlustusmaakler OÜ | 1 | 5% |
Codan Forsikring A/S Eesti filiaal | 1 | 13% |
ERGO Life Insurance SE Eesti filiaal | 1 | 8% |
ETK Finants AS | 1 | 1% |
OÜ DnB Kindlustusmaakler | 1 | 2% |
Swedbank P&C Insurance AS | 1 | 14% |
Vagner Kindlustusmaakler AS | 1 | 4% |
Versobank AS | 1 | 1% |
KOKKU | 102 | |
Allikas: finantsinspektsioon |
Finantsinspektsioonil ei ole tulenevalt seadusest pädevust lahendada finantsteenuste klientide kaebusi sisuliselt, st teha vaidluste pooltele täitmiseks kohustuslikke ettekirjutusi. Finantsinspektsioon saab anda sõltumatu hinnangu tekkinud olukorrale ning vajadusel algatada vastavalt õigusaktides sätestatule järelevalve menetluse finantsteenuse osutaja suhtes, eesmärgiga tagada finantsteenuste turu läbipaistvus ja usaldusväärsus.
Finantsinspektsioonile esitati 2013. aastal kokku 102 finantsteenuseid puudutavat kliendikaebust. Kaebuste arv kasvas aastatel 2006–2011, saavutades oma kõrgpunkti 2010. aastal kokku 181 kliendikaebusega. Alates 2011. aastast on kaebuste arv langenud.