Kuigi tuntuim Skandinaaviast pärit arvutimäng on praegu kahtlemata soomlaste firma Rovio loodud Angry Birds, mida on väidetavalt alla laaditud juba 700 miljonit (!) korda, on nüüd vihastele linnukestele tekkimas konkurent. Arvutimängude arendaja Markus Perssoni ja tema firmas Mojang töötava tiimi loodud Minecraft – klotside kokkuladumise mäng, kus saad ehitada kõike võimalikku ja pead kaitsma end öösel liikvele tulevate kollide eest – on nüüdseks teeninud lihtsa, kuid väga laiale kasutajaskonnale sobiliku ja sõltuvusttekitava mänguga juba 80 miljonit dollarit (Rovio aastakäive oli 100 miljonit dollarit) ning mängu on alla laaditud 25 miljonit korda. Seda kõike veel suuresti enne, kui mäng jõudis nutitelefonidesse ja mängukonsoolidele. Persson ise väidab, et tema idee mängu luues oli sellega veidi raha teenida, kuid ei osanud uneski näha, et Lego-sarnastest plokkidest linnade ehitamine ta püstirikkaks teeb. Mängu n-ö ärisaladus peitubki selles, et täisversiooni saamiseks peab Minecrafti endale soetama 20 dollari eest ning kuigi 25 miljonist kasutajast on mängu ostnud „kõigest” viis miljonit mängijat, on firmal ette näidata juba märkimisväärsed kasuminumbrid. Juba on Mojangile ettepanekuid koostööks teinud Lego ise ning esimesed Minecrafti pärisklotsid tulevad müügile juba sel suvel. Riiete ja muu nänni müük on arendajatele sisse toonud lisaks üle miljoni dollari.
Eestis 10 000 mängijat
Eestlastest Minecrafti mängijate kogukond on hinnanguliselt suurusjärgus üle 10 000 inimese ning seda mängivad nii varateismelised kui ka 40-aastased, populaarseim on see siiski umbes 15-aastaste hulgas. Eesti kodulehe minecraft.ee looja Aldur Anieri (21) sõnul on ta kuulnud kooliõpilastelt, kuidas mängu üle serveri mängides on õpilased avastanud plokkidest maju ehitamast ka omaenda õpetajad. „Eesti domeenilaiendiga lehekülje tegin täiesti sisetundest, mis ütles, et Minecraft on väga populaarseks minemas. Praegu käib lehel umbes sada inimest päevas, aga mõte on terve Eesti mängijate kogukond sinna kokku saada, sest praegu on inimesed erinevates foorumites laiali,” rääkis Anier. Ta ütleb, et on ise Minecrafti mänginud üle aasta ja tegeleb sellega kolm-neli tundi nädalas. Alustades veetis ta mänguserverites ööpäevi, sest mäng ongi loodud põhimõttel, et järele jätta ei saa. „Sellest on tulnud ka Minecrafti hüpnotiseeriv slogan – „one more block, one more block …” Mängus on ka ajasüsteem – 13 minutit kestab päev ja seitse minutit öö. Aga ööseks pead teiste ehituste kõrvalt looma ka varjualuse kaitseks „pahade” eest. Ja kui siis arvuti tagant ära tuled, ongi oht, et keegi lõhub sinu loodud majad ära või varastab tööriistad,” kirjeldab Anier sõltuvusttekitavat mängu. Kunagi loodab noormees aga kodulehe rootsi tegijatele maha müüa.