Kohe alguses kõrgendatud tähelepanu alla sattunud Alexander Kofkini äriplaan hakata pealinna sõlmpunktides soojade viineritega äritsema jõudis septembri viimastel nädalatel kuulsusetu lõpuni: kioskitest on saanud kas kebabi- või burgeriputkad.

Meriton Hotels Group OÜ direktori Mihhail Burõhhi sõnul loobuti senisest ärist, kuna toidu hinnad osutusid liiga kõrgeks. „Me tahaksime viinereid edasi müüa, kuid kui inimesed peavad neid liiga kalliks, siis me neid enam ei müü,” lausus Burõhh. „Meil on viinerid olemas, aga kui inimesed neid osta ei taha, siis mis me teha saame?”

Nii võib näiteks Tammsaare parki püstitatud kioskis askeldamas näha lõunamaise välimusega meest, kes müüb kebabi.  Balti jaamas vahepeal suletult seisnud putkas tegutseb nüüd Potato Planet, kus pakutakse kartulit ja hamburgereid.

Kas on aidanud sortimendi muutus või langenud hinnad, aga möödakäija pilgule ei avane enam pilt igavlevatest müüjatest, vaid Meritoni kioskite ees võib nüüd ka kliente märgata.

Algusest peale halb aura

Burõhh siiski uue tegevusplaani edu või ebaedu kommenteerida ei oska, tema sõnul on tal liialt palju projekte, millel silma peal hoida. Küll aga väitis Burõhh, et tegemist on endiselt Meritoni projektiga ning kioskite rentimise asemel on leitud endale partnerid. „Need on meie kioskid, meie projekt ja meil on inimesed seal tööl, kes teavad, mis nad teevad ja meie töötame nendega koos,” sõnas Burõhh.

Juba 2008. aasta suvel Tallinna linnavalitsuse välja kuulutatud kioskikonkurss kandis endas halba ennet, sest see kuulutati välja keset suurt suve ja väga lühikese etteteatamistähtajaga.

Seejärel avati kioskid üle linna ja valimisvõitluse käigus käis linnapea Edgar Savisaargi Lasnamäel esimesi viinereid maitsmas. Tänavu suvel väitis aga endine linna ehitusjärelevalve juht Rain Seier, et paljud kioskid on püsti pandud ilma kehtiva ehitusloata.

Esialgu „Originaal Viinivorstide” silti kandnud kioskid jäid seejärel keeleinspektsioonile silma ja ameti nõudmisel parandati kõikidel siltidel keelekasutust, ent ka „Ehtsad viini vorstid” äriedule kaasa ei aidanud. Tipphetkel 11 kioskiga ketiks paisunud äri hakkas otsi kokku tõmbama sel aastal ning avatuks jäid vaid üksikud kioskid.

Lõppkokkuvõttes sobib kogu projekti iseloomustama Eesti Ekspressi kasutusele võetud parafraas „kiirtoidu kvaliteet restorani hinnaga”, sest pakutud viinerite hind ulatus Tallinna kesklinna keskmise päevaprae hinnani.