Mahlatootjatest võitis enim Ösel Foods, tõustes kindlaks turuliidriks. Suurima kaotuse tegid läbi Gutta, Solo ja Cido mahlad.

Läti suurima mahlatootja Gutta maaletooja Hadler Hulgikaubanduse turundusjuht Janek Mellikovi sõnul ei ole tegelikkuses ühe mahlatootja vaenlane teine mahlatootja. “Euroopa mahlatootjad on astunud liitu, et kaitsta ennast Coca-Cola vastu, siin Eestis kukkus asi teist moodi välja,” kommenteeris Mellikov SGFi mahlauuringut, Eesti tarbijakaitse müügikeeldu osadele importmahladele ning nende maaletoojate materdamist meedias.

“Turg on jõudsalt kasvanud,” hindas mahlaturu viimaste aastate suurima, 12protsendilist kasvu pakenditootja Tetra Pak Eesti turundusjuht Sulev Lipp.

Kasv puudutab sealjuures ainult mahlasid, kuna Tetra Pak Eesti ei loe nende hulka mullu turule “tulnud, näinud ja võitnud” plastikpudelites mahlajookide võidukäiku. “Nende mahtude kohta meil info puudub, kuid eeldatavasti pole nende müüginumbrid väiksed,” märkis ta karastusjookide kohta.

Ösel Foods müüs Eestis mullu 6,5 miljonit liitrit mahla ja 2,8 miljonit liitrit ACE vitamiinijooki. “Nii et oli hea aasta,” kommenteeris Öseli juht Kuldar Leis, kinnitades, et lõviosa mullusest kasumist toonud Aura ACE tuleb poes panna mitte mahlade, vaid karastusjookide ritta.