Kohtu esindaja ütles BNS-ile, et pankrotihalduriks nimetas kohus Kalev Mägi ning esimene võlausaldajate üldkoosolek toimub 31. märtsil.

Eesti Buss võlgneb koos viivistega maksuametile umbes 15 miljonit krooni, kokku on ettevõttel võlgasid 20 miljonit krooni.

Bussifirma pankrot seab löögi alla ennekõike väiksemad ja tihedate peatustega liinid.

AS Eesti Buss tekkis RAS Mootori erastamisel, kui erastamisagentuur ja Taani firma Nomaal moodustasid ühisfirma. Nomaalile kuulus 61 protsenti Taanist toodud busside ja riigile 31 protsenti RAS Mootorile kuuluva Tallinna bussijaama eest.

Pärast aktsiakapitali laiendamist kuulus taanlastele juba 68 protsenti aktsiatest.

RAS Mootori sundlikvideerimisel müüdi Tallinna bussijaam maha ja sellest saadud raha läks erastamisagentuuri andmetel maksuvõlgade katteks. Nüüd kuulub bussijaam OÜ Balti Investeeringutele ning seda rendib 31. jaanuaril äriregistrisse kantud OÜ Skanmark.

Kuna Eesti Bussile enam kinnisvara ei kuulu, pole võlausaldajatel ilmselt pankrotipesast raha oodata. Taanist toodud ja nüüdseks viletsas seisukorras bussid on juba pankadele panditud või ei oma müügiväärtust.