Näiteks ettevõtja ja investori Heldur Meeritsa sõnul teevad Eesti investorid idufirmade puhul ülijulgeid otsuseid ja on karta, et paari aasta pärast on meil hulk väga pettunud investoreid. Ka mujal maailmas ilmutatakse idufirmade suhtes teatavat skepsist. Samas on küllaga näiteid, kus pealtnäha naeruväärsest ideekesest kasvab välja suurepärane miljoniäri, millest räägib ja mida kasutab kogu maailm, kirjutab Inc.com.

Edukatest start-up’idest on algusest peale äratuntavalt edukalt vaid väga üksikud. Selge see – kui idee oleks algusest peale ilmselgelt miljonipotentsiaaliga, oleks see suurte tegijate poolt juba ära tehtud.

Vaata ja otsusta nende kirjelduste järgi ise – kui oleksid riskikapitalist, kas annaksid nende ideede teostamiseks põhimõtteliselt tundmatutele suurustele oma raha?

1. Maailmal on vaja veel ühte sotsiaalmeediakanalit, umbes nagu MySpace või Friendster, mis on juba mitu aastat tagasi ära tehtud. Seda hakkaksid kasutama ainult kaheksa USA eraülikooli spordiklubi mõnituhat üleõppinud, sotsiaalse puudega liiget. Teised jooksevad ise kaasa, sest Harvardi üliõpilased on lihtsalt nii cool’id.
(Facebook)

2. Me tegime samasuguse failijagamise ja -sünkroniseerimise lahenduse, nagu Microsoft ja teised neid juba tosinajagu teinud on. Sellel on ainult üks funktsioon.
(Dropbox)

3. Me müüme veebi kaudu raamatuid, kuigi inimesed kardavad endiselt oma krediitkaarti internetis kasutada. Saatmiskulud neelavad kogu raha, mida toote hinnalt kokku hoida saab. Inimesed hakkavad meie veebipoodi kasutama sellepärast, et see on lihtsalt mugav, kuigi nad peavad oma raamatut nii umbes nädala jagu ootama.
(Amazon)

4. Lennufirmad on lahedad, me teeme ka ühe. Kui keeruline see ikka olla saab? Me eristume teistest vahva ohutuseteemalise videoga ja selle poolest, et me ei ole p…vestid.
(Virgin Atlantic)

5. Anna meile kogu info oma sissetulekute, pangakonto ja krediitkaartide kohta. Me säilitame seda oma veebikeskkonnas ja anname selle info sulle siis tagasi, aga ilusama fondiga. Et sa ennast rikkamana tunneksid, kasutame rohelist värvi.
(Mint, veebipõhine finantsnõustamiskeskkond)

6. Me teeme tutt-uue operatsioonisüsteemi, mis ei jooksuta mitte ühtegi nendest miljonist rakendusest, mis on Mac OS, Windowsi ja Linuxi jaoks juba arendatud. Apple peab kõik rakendused alustuseks kooskõlastama.
(iOS)

7. Me ehitame otsingumootorit, ja teeme seda 20. sajandil just neil aastatel, mil enamus selliseid keskkondi on hüljatud, sest need on põhjatud rahaneelajad. Me roogime kogu reklaamidega rikastatud sisu ja muud funktsioonid välja, et see kribu-krabu sind tasuta otsingumootori kasutamisel ei eksitaks.
(Google)

8. No kellel on seda Facebooki vaja!? Meil on filtrid! Lugesid õigesti – filtrid!
(Instagram)

9. Selle asemel, et akusid toota ja neid Detroiti autotööstustele müüa, kavatseme me ise nullist oma auto ehitada. Vähe sellest – me hakkame neid ise oma müügivõrgu kaudu ka turustama. Me alustame oma äri keset suurt majanduslangust, mil muu tehnoloogiatööstus parajasti kuristikku kihutab.
(Tesla)

10. Me teeme uue veebilehitseja. Mis sellest, et 90 protsendil kogu maailma arvutitest on üks tasuta versioon juba peal. Meie oma põhineb ühe kolledžipoisi loomingul.
(Firefox)