Haapsallu kolimist kaalub praegu neli ettevõtet, neist kolm välismaalt, kirjutab Lääne Elu.

Läänemaa arenduskeskuse juhataja Andres Huul ütles, et üks neist toodab väikelaevade kaabliköidiseid ja elektriseadmeid, teine on trafode valmistaja, kolmas on plastifirma ja neljas, Eestist pärit ettevõte toodab mööblit. Kuna pole veel midagi kindlat otsustatud, siis Huul firmade nimedest ei rääkinud. Kolm neist on tema sõnul näidanud üles huvi PKC hoone vastu.

„Paljudel ettevõtjatel Soomes ja Rootsis on huvi Eestisse laieneda,” märkis Huul. Asukoha valikul, kuhu laieneda, on PKC lahkumise tõttu senisest enam tähelepanu all Läänemaa. „Ühest küljest on siin nüüdisaegsed tootmisruumid, teisest küljest on eelkõige see tööjõud, mis kallutab nende ettevõtete huvi meie suunas,” selgitas Huul.

Praegu töötab PKC Eesti Haapsalu tehases 186 inimest, kellest 29 jätkab pärast Haapsalu tehase sulgemist tööd Keila tehases. „Haapsalu tehase tootmistegevuse lõpetamine on planeeritud märtsi lõppu, mil lõpevad töölepingud ligikaudu saja töötajaga. Osa Haapsalu tehase töötajaid on aprillis abiks [PKC tehastes] Keilas ja Leedus,” ütles PKC Eesti juht Lauri Rohtoja.

Aastani 2020 saavad Eesti maakonnad Euroopa Regionaalarengu Fondi kaudu 134,8 miljonit eurot toetust, et luua töökohti ning parandada teenuste ja töökohtade kättesaadavust väljaspool Tallinna ja Tartut. Piirkondade konkurentsivõime tugevdamise investeeringutoetuse (PKT) meetmes on Läänemaale ette nähtud 5,6 miljonit eurot.

Lääne maavalitsuse arenduskoda koostas jaanuari lõpus esialgse nimekirja projektidest, mida võiks PKT meetmest rahastada. Üks nimekirjas olevaid projekte on 300 000eurose uue alajaama rajamine Haapsallu praeguse PKC tehase lähedale.