Riigikogu majanduskomisjoni esimees Arto Aas ütles BNS-ile, et esmaspäevasel komisjoni istungil arutati Tallinna Sadama ettepanekul piirikontrolli küsimusi Tallinna sadamas.

"Kohale olid kutsutud ka siseministeeriumi esindajad ning otsisime üheskoos lahendusi, kuidas liiga tihe ja kurnav Schengeni piirikontroll ei peletaks Venemaa turiste eemale," rääkis Aas, märkides, et kuna Soome on muutnud turistide piirikontrolli reegleid, siis peavad Peterburist pärit turistid läbima kokku kaheksa piirikontrolli.

Aas märkis, et komisjon toetas siseministeeriumi ja Tallinna Sadama plaani kahekordistada piirikontrollipunktide ja personali arvu, et turistide maalesaabumine toimuks võimalikult kiiresti. "Näiteks rajatakse Tallinna sadamas senise seitsme kontrollpunkti asemel 16 punkti," lausus Aas. "See peaks laevatäie turistide piiriületuse aja lühendama neljalt tunnilt kahele."

Ta lisas, et oma roll lahenduste pakkumisel on mõistagi ka kruiise korraldaval laevafirmal. "Kruiisireiside vormistamisel ja liinide planeerimisel on võimalik pakkuda reisijatele soodsamaid võimalusi."

Märtsist peab reisija Peterburi-Helsingi-Stockholmi-Tallinna laevaliinil läbima koos Peterburiga kokku kaheksa piirikontrolli, kui ta soovib külastada kõiki linnu.

Siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler Erkki Koort on varem BNS-ile selgitanud, et tõlgendamisküsimus on Schengeni lepingu ühes klauslis. Schengeni reeglistik näeb tema sõnul ette, et kui laev läbib kolmandat riiki, siis tuleb igal juhul tagada piirikontroll laeva tulekul ja mahaminekul. "Meie näeme seda selliselt, et laev küll alustab kolmandast riigist ja lõpetab kolmandas riigis aga vahepeal liigub ta Schengeni sees – Soomest Rootsi, Rootsist Eestisse," rääkis ta. "Soomlased on aga asunud seda tõlgendama selliselt, et tegemist on laevaga, mis läbib kolmandat riiki."

Koorti sõnul ei saa Eesti riik piirikontrolli osas ühepoolselt midagi muuta, kuna peab järgima Schengeni ala liikmena selle reegleid.